رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: ۱۳ آبان یادآور روزهای مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی دارد و دانشجویان و دانش‌آموزان در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش پررنگی ایفا کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 04 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام علیرضا ادیانی ظهر امروز در اجتماع مردم اردبیل در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور روز‌های مهم و سرنوشت‌ساز و مقطعی حساس، مهم و یک روز پرخاطره در تاریخ ملت مبارز ایران و یادآور چند حادثه مهم و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: حادثه مهم اول سخنرانی آتشین امام خمینی (ره) در ۴ آبان سال ۱۳۴۲ پس از تصویب ننگین قانون کاپیتولاسیون بود، امام با درایت و هوشیاری نطق آتشین و تاریخی را در رد این لایحه ایراد و باعث تبعید امام به ترکیه در ۱۳ آبان همان سال و سرآغاز حرکت امام و انقلاب اسلامی شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا ادامه داد: حادثه دیگر ۱۳ آبان ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است که همه اقشار جامعه، زن و مرد، پیر و جوان، کارگر و کشاورز که یک مبارزه همه جانبه را با رژیم پهلوی آغاز کرده بودند، جوانان دانش‌آموز مدارس را برای پیوستن به جامعه به پاخاسته ایران تعطیل و خود را به دانشگاه‌ها رسانده و در اجتماع باشکوهی را با حضور مردم و دانشگاهیان برای پیوستن به صف مبارزین تشکیل دادند.

حجت‌السلام ادیانی با اشاره به نقش موثر و ارزشمند جوانان در جنگ تحمیلی افزود: بخش زیادی از شهدای انقلاب اسلامی مخصوصا جنگ تحمیلی از دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان است.

وی گفت: امروز یادآور حضور دانش آموزان این قشر آینده‌ساز کشور در مبارزات مردم شریف ایران برای سرنگونی رژیم وابسته شاهنشاهی و نشاندن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که باید این روز را گرامی‌داشت و به دانش‌آموزان و دانشجویان تبریک گفت که با حضور خود نقش خود را در جدول مبارزات ملت ایران پررنگ‌تر کرده و این حضور در مقاطع مختلف مخصوصا در جنگ تحمیلی برجسته و قابل مشاهده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی، الهی، اسلامی، انسانی و فرهنگی است که برای برافراشتن پرچم توحید و حاکمیت دین با هدف مبارزه با استبداد است که از روز نخست منشا و خاستگاه این استبداد یعنی آمریکای جهانخوار را نشانه گرفته است.

حجت‌السلام ادیانی با اشاره به اینکه انقلاب علی‌رغم بدخواهی دشمنان و قدرت‌های بزرگ در یوم الله ۲۲ بهمن ۱۳۵۷به پیروزی رسید گفت: پس از پیروزی انقلاب هر روز ملت ایران شاهد توطئه‌های فتنه‌انگیز دشمنان و جریان‌های همسو با غرب بود و از همین رو ملت ایران تمام شعار‌ها و همت خود را برمبنای نفی استکبار قرار داده و در کنار شعار مرگ بر شاه شعار مرگ بر آمریکا را جز شعار‌های همیشگی خود قرار داد.

وی گفت: تسخیر سفارت آمریکا و به تعبیر بهتر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ توسط بهترین جوانان این ملت یعنی دانشجویان پیرو خط امام در پاسخ به اقدامات خبیثانه و توطئه‌های گروه‌های مختلف از جمله لیبرال‌ها، مجاهدین خلق و نهضت آزادی و غربگرایان که هر روز در جهت عدم استقرار نظام جدید در مقابل اراده مردم ایستادگی می‌کردند، انجام گرفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا ادامه داد: دشمنی و اقدامات خصمانه آمریکا با تسخیرلانه جاسوسی آمریکا نیز به پایان نرسید و امروز هم دست‌های خون‌آلود آمریکا را همه ملت‌ها می‌بینند و شاهد هستند که آمریکا و هم پیمانان آن‌ها چگونه برای کشتن مردم بی‌گناه غزه و فلسطین از رژیم کودک‌کش و گرگ صفت حمایت کرده و امکانات خود را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند.

حجت السلام ادیانی ادامه داد: امام با اتکا به مردم و پشتیبانی حضور مردم یک جبهه از جبهه مظلومان، مستضعفین و ستم‌دیدگان در برابر جبهه مستبکران و ظالمان گشوده است و همواره رهبر انقلاب نیز در بیاناتشان بر این مهم که ملت مسلمان نباید در برابر پرخوری ستمگران و گرسنگی مظلومان ساکت بنشیند تاکید فرموه‌اند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار