ادعای عدم نام‌نویسی یکی از نمایندگان استان سمنان در خانه ملت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تکذیب شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ 02 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، تنور انتخابات کم‌کم در حال گرم شدن است و داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان استقبال خوبی از این رویداد مهم سیاسی داشته‌اند.

بر پایه آمارها و گفته‌های مسؤولان استان سمنان، استقبال داوطلبان انتخابات مجلس در نام‌نویسی اولیه و قطعی ساختن ثبت‌نام‌ها در مرحله آخر بسیار مطلوب بوده است.

استان سمنان دارای چهار حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و از این‌رو، چهار کرسی بهارستان انتظار منتخبان این استان را می‌کشند.

حوزه‌های انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، گرمسار و آرادان، دامغان و نیز شاهرود و میامی از استان سمنان به مجلس نماینده خواهند فرستاد.

نقل‌قولِ عجیب از رئیس ستاد انتخابات استان سمنان!

با این همه، بسیاری از مخاطبان خبرگزاری فارس استان سمنان در روزهای اخیر با تماس‌های تلفنی و پیام‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی، یک پرسش مهم را با تحریریه فارس مطرح می‌کردند: «چرا یک نماینده فعلی مجلس از استان سمنان ثبت‌نام نکرده است؟».

خبرنگار فارس در پاسخ به پرسش مخاطبان،‌ موضوع را بررسی کرد و به گزارشی در یکی از خبرگزاری‌ها رسید که در تیتر و متن آن تأکید شده بود که یک نماینده از ثبت‌نام در انتخابات مجلس جا مانده است.

در این گزارش که چهارم آبان ماه یعنی یک هفته پیش، در این خبرگزاری منتشر شده، با نگاه به آمارهای نام‌نویسی داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی به نقل از احمد ریواده، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان، نکاتی انتشار یافته که یک بخش از آن بیش از همه قابل‌توجه است.

در این گزارش، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان بر اساس آمارها و مستندات موجود از ثبت‌نام انتخابات متقاضیان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «در میان افراد نام‌نویسی‌کننده، سه نماینده فعلی استان سمنان در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و بدین ترتیب، یکی از نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی برای انتخابات امسال نام‌نویسی نهایی نکرده است».

تکذیب شد: «جاماندنی» در کار نبود!

از آنجا که این نقل‌قول و اعلام چنین مطلبی از سوی رئیس ستاد انتخابات استان سمنان، بنا به تجارب رسانه‌ای پوشش چندین انتخابات مجلس شورای اسلامی کمی دور از انتظار و تعجب‌برانگیز به نظر می‌رسید، خبرنگار فارس بررسی‌های بیشتر را برای پاسخ به درخواست‌ها و مطالبات مردمی آغاز کرد.

بررسی‌های خبرنگار فارس درباره هر چهار نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه استان سمنان، از ثبت‌نام قطعی هر چهار نفر آنها در انتخابات آینده مجلس حکایت دارد؛ از این‌رو، گویا «جاماندنی در کار نبوده است»!

از این‌رو، هنوز مشخص نیست رئیس ستاد انتخابات استان سمنان بنا به چه مستنداتی، این گزارش را که این‌گونه در افکار عمومی پرسش ایجاد کرده، ارائه داده است!

پیگیری‌های خبرنگار فارس در این‌باره با رئیس ستاد انتخابات استان سمنان و سپس رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان نیز نتیجه روشن و صریحی نداشت.

به‌هر تقدیر، با توجه به اینکه یک هفته از انتشار این گزارش می‌گذرد و مردم در این‌باره پرسش‌ها و شائبه‌های زیادی را مطرح می‌کنند، پاسخ سریع‌تر و صریح‌تر به این مسأله ضروری به نظر می‌رسد.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار