مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: طرح استانی طراوت یکی از طرح‌های ویژه و خوب در زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد شهر یزد است
کد خبر: ۱۱۳۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 01 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احسان عابدی اظهار کرد: طرح استانی طراوت یکی از طرح‌های ویژه و خوب در زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد شهر یزد است که از شهرداران و فرمانداران نیزدرخواست کرده‌ایم که با حمایت‌های خود در شهرستان‌ها نیز این طرح را دنبال کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: در طرح جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد با همکاری دستگاه‌ها برنامه‌های مسجد محوری بر اساس توجه به مسجد را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: این نقش بر عهده اداره کل قرار گرفته است که مقرر شده برنامه جامع بلند مدت ارائه شود که مسجد کانون فعالیت‌های مردمی و فرهنگی شود.

عابدی با بیان اینکه در حوزه مردمی‌سازی نیز مساجد بایستی دیده شوند گفت: قرار بود مسجد سنگر شود که بنا به دلایلی این رقم نخورد که‌امیدواریم با تصمیم‌گیری‌ها در سطوح ملی و استانی شاهد این اتفاق باشیم و حمایت ویژه‌ای از مسجد صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: طرح‌های خوبی در کانون‌های مساجد اجرا می‌شود که یکی از آن‌ها تجلیل از نوجوانان مسجدی بود که مطالبه رهبر انقلاب و سنت حسنه‌ای است که اگر اجرا شود شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی گفت: در حوزه کتاب کار خوبی است که نوجوانان مسجدی می‌توانند قلاب فرهنگی را در مسجد گیر بیاندازند و با همت و دقت کتاب‌های مفید و هدفمند مورد توجه نوجوان قرار گیرد و مسیر فکری برای آن‌ها قرار گیرد.

وی گفت: وصیتنامه شهدا نیز مورد توجه مقام معظم رهبری است. وصل شدن به شهدا می‌تواند به نوجوانان به خوبی راه را نشان دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار