کد خبر: ۱۱۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 18 October 2015

استاندار ایلام در دیدار اعضای شورای مرکزی مجمع دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه ایلام گفت: اعضای تشکل‌های دانشجویی باید ضمن داشتن تحلیل‌های منصفانه، قانون‌گرایی را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار دهند.

به گزارش تابناک ایلام، مهندس «محمدرضا مروارید» در دیدار اعضای شورای مرکزی مجمع دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه ایلام، اظهار کرد: حضور حداکثری دانشجویان در تحولات جامعه امری مبارک است و این تشکل‌ها باید داشتن تحلیل‌های منصفانه را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی گفتمان اعتدال در دانشگاه ایلام، گفت: می‌توان از این بستر و فرصت فراهم آمده برای تبیین افکار انقلابی و اعتدال‌گرایانه دانشجویی استفاده کرد.

استاندار ایلام گفت: ما هیچ‌گاه از مواضع انقلابی خود دست نخواهیم کشید و دانشجویان انقلابی و پیرو خط امام باید توجه داشته باشند انقلابی بودن خود را در پایبندی به قانون اثبات کنند.

«حسینکلانتری» معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز در این جلسه موقعیت کنونی را یک فرصت برای دانشجویان برشمرده و یادآور شد: با توجه به نگاه قومی حاکم بر فضای استان، این تشکل‌های فعال هستند که می‌توانند موجب تحرک جامعه و پرچم‌دار نگاه به ‌دور از تعصب باشند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این دیدار، «مهدی فیلی»دبیر کل مجمع دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه ایلام با ذکر تاریخچه‌ی این تشکل و مناسب بودن شرایط دانشگاه ایلام برای فعالیت‌های دانشجویی گفت: همه‌ی ما باید ضمن پایبندی به قانون مروج قانون‌گرایی باشیم.

دبیر کل این تشکل اصلاح‌طلب افزود: موقعیت فراهم آمده در دولت تدبیر و امید برای محیط دانشجویی، بستر همکاری و تعامل با تمامی سلایق را بیش ‌از پیش فراهم کرده و باید تمامی جامعه دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان با برنامه‌ریزی مدون برای جامعه پساتحریم آماده باشند.

سپس «مسعود بیگی» قائم‌مقام و سخنگوی مجمع دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه ایلام با بیان اینکه با حضور این تشکل در دانشگاه ایلام محفلی نو با سلایقی زیبا و تریبونی قانونی برای دانشجویان روشنفکر فراهم آمده، تأکید کرد: با توجه به انتخابات پیشرو، تشکل‌های دانشجویی در عین حفظ استقلال می‌توانند بسترهای مناسبی برای انتخاب آزاد و اصلح فراهم کنند.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: دانشجویان به ‌عنوان نماد آرمان‌گرایی جامعه باید نسبت به وقایع درگذر و مهم جامعه مانند مسئله برجام صاحب نقد و تحلیل بوده و روشنفکرانه و با دید باز به مسائل پیرامون بنگرند


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار