مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سامانه جستجو شغل برای کارفرمایان متقاضی نیروی انسانی و کارگران و افراد متقاضی کار در گلستان از طریق وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فعال شده‌است‌.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ 31 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، حسینعلی خواجه‌مظفری عصر امروز در جلسه کارگروه ستاد اشتغال شهرستان با حضور مدیران بانک‌های عامل اظهارکرد: تعهد اشتغال استان در سال جاری تعداد ۲۵ هزارو ۳۸۰ نفر بوده که از این تعداد تاکنون ۱۷ هزار و ۸۶۰ نفر معادل ۷۰ درصد تعهد، محقق شده‌است.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نظارت و راست‌آزمایی ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و اشتغال پایدار روستایی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: نظارت بر پرداخت این تسهیلات و ایجاد اشتغال از این طریق در استان گلستان آغاز شده و در صحت‌سنجی میزان اشتغال پایدار ایجاد شده از طریق تسهیلات اشتغال، مشخص شد که ۷۶ درصد تسهیلات پرداخت شده در این حوزه در استان و بیش از ۸۵ درصد در شهرستان گنبدکاووس منجر به اشتغال شده‌است.

وی ادامه داد: سامانه جستجو شغل از طریق وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بارگذاری شده و این سامانه در استان گلستان فعال شده است؛ کارفرمایان متقاضی نیروی انسانی و کارگران و افراد جویای کار با ذکر شرایط و میزان تحصیلات خود در این سامانه ثبت‌نام کنند.

خواجه‌مظفری گفت: در بررسی‌های انجام شده از طریق این سامانه مشخص شد که استان‌های قزوین، سمنان و یزد با کمبود شدید نیروی کار حتی کارگر ساده مواجه هستند.

وی بیان کرد: تاکنون حدود پنج هزار نفر در سامانه جستجو شغل در گلستان ثبت‌نام کردند و برای پنج هزار و ۷۷۸ نفر فرصت شغلی از سوی کارفرمایان ایجاد شده و یا توسط کاریابی‌های استان احصا شده‌است.

*۳۲ مرکز کاریابی غیردولتی در گلستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان ابرازکرد: در استان گلستان ۳۲ کاریابی غیردولتی فعالیت می‌کنند که از این تعداد چهار مرکز کاریابی در شهرستان گنبدکاووس فعال بوده و به عنوان کاریابی برتر استان گلستان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تسهیلات پشتیبان پرداخت شده سهم بسزایی در اشتغال پایدار دارد، یادآورشد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تسهیلات پشتیبان پرداخت شده اشتغال بیشتر و پایدارتری نسبت به تسهیلات مشاغل خانگی در استان ایجاد کرده‌است و اولویت پرداخت تسهیلات این حوزه در سال آینده، تسهیلات پشتیبان خواهد بود؛ در سال آینده ۸۰ درصد از تسهیلات حوزه مشاغل خانگی به پشتیبان‌ها و مابقی به مشاغل خانگی اختصاص پیدا می‌کند.

خواجه‌مظفری گفت: امسال مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی در استان در نظر گرفته شده‌است که تاکنون حدود ۷۰ میلیارد تومان آن با ایجاد هزارو ۷۰۰ شغل پرداخت شده‌است.

وی بیان کرد: کار و کاریابی در استان گلستان به درستی فرهنگ‌سازی نشده‌است و بیشتر افراد جویای کار به دنبال اشتغال در سیستم اداری بوده و یا شغلی دارند و به دنبال شغل بهتر از شغل کنونی خود هستند.

*افزایش ۹۰ درصدی میزان تسهیلات مشاغل خانگی در گنبدکاووس

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس هم گفت: میزان تسهیلات بانکی حوزه مشاغل خانگی شهرستان گنبدکاووس با افزایش ۹۰ درصدی از ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری رسیده‌است و تاکنون ۵۲ درصد از این تسهیلات پرداخت شده‌است.

عبدی بدراق‌نژاد اظهارکرد: تعهد اشتغال شهرستان گنبدکاووس برای سال ۱۴۰۲، تعداد سه هزار و ۹۹۶ نفر است که تاکنون ۶۹ درصد آن معادل دو هزار و ۷۵۹ نفر آن محقق شده‌است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هزارو ۵۰۰ نفر در نوبت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در گنبدکاووس هستند، پیشنهاد می‌شود میزان اعتبارات تسهیلات این حوزه افزایش پیدا کند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس ابرازکرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب شهرستان گنبدکاووس در حوزه صنایع دستی، انتظار داریم، بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان که جزو مطالبات چندین ساله هنرمندان گنبدی است، دایر شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار