سردار مفخمی با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز کماکان برخورد قاطعانه پلیس در دستور کار قرار دارد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طریق فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۱۳۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ 31 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25 04 9/08/1402 تقدیم حضور می گردد.
---------------------------------
توقیف بنز 50 میلیاردی در بابل
سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف یک دستگاه خودرو بنز قاچاق به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال در شهرستان بابل خبر داد.
سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: با اقدامات تخصصی و تلاش ماموران ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطان آن پلیس در شهرستان بابل ، یک دستگاه خودرو بنز قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: کارشناسان ارزش خودرو کشف شده را بیش از 50 میلیارد ریال برآورد کردند که در همین راستا خودرو توقیف و یک متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
سردار مفخمی با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز کماکان برخورد قاطعانه پلیس در دستور کار قرار دارد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طریق فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.#
---------------------------------
آزادسازي اراضي کشاورزی در ساری
سردار سید موسی حسینی جانشین فرماندهی انتظامی استان مازندران از آزادسازي480 مترمربع از اراضي کشاورزی به ارزش 38 ميليارد ريال در شهرستان ساری خبر داد.
سردار "سید موسی حسینی" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر محصور نمودن غير قانوني و شروع به ساخت و ساز در بخشی از زمين هاي کشاورزی در یکی از مناطق شهرستان ساری، موضوع در دستور کار رابطان امنيت اقتصادي و ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این طرح که پس از هماهنگی قضائی و حضور نمایندگان از اداره جهادکشاورزی آن شهرستان نسبت به تخریب دیوار به متراژ 480متر در اراضی کشاورزی بصورت غیر قانونی محصور شده بود، اقدام کردند.
سردار حسینی در اين رابطه تصريح کرد: با حضور کارشناس دادگستری و اداره جهاد کشاورزی نسبت به تخریب ساخت و  سازها و تحویل به اداره جهاد کشاورزی اقدام گردید، در اين عمليات تمام اراضي محصور شده که به تصرف زمين خواران در آمده بود رها سازي شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش زمين رها سازي شده را برابر نظر کارشناسان 38 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: در اين رابطه متهم پس از تکميل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.
سردار حسینی در خاتمه بیان داشت: حفظ و حراست از بيت المال و اراضي ملی یکی از اولويت هاي ماموریتی پلیس است که این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری و دنبال خواهد شد.#
---------------------------------
کشف 75 فقره سرقت در طرح امنیت محله محور بابل
سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از اجرای طرح امنیت محله محور و کشف 75 فقره سرقت، 4 کیلوموادمخدر و دستگیری 9 اراذل و اوباش در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: به منظور برقراری امنیت و آرامش، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با رویکرد امنیت محله محور و با هدف برخورد با هنجارشکنان و مجرمان در سطح شهرستان و نقاط آلوده و جرم خیز به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح در قالب چند تیم عملیاتی در نقاط مختلف شهرستان اجرا شد، افزود: در طول اجرای این طرح 9 اراذل و اوباش، 84 سارق و 106 خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی ماموران در بازدید از محل اختفای متهمان، بیش از 4 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، شیره، سوخته و...، تعداد 28 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف کردند.
سرهنگ شالیکار از توقیف 148 خودرو و 38 موتورسیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: کشف 75 فقره سرقت شامل سرقت خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه، مغازه، منزل و سرقت اماکن خصوصی از دیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است.
وی همچنین، اظهار داشت: در این طرح از 165 واحدصنفی این شهرستان نیز بازدید شد که از 72 واحدصنفی تعهد اخذ، به 43 واحدصنفی تذکر واخطار پلمپ داده شد و 13 واحد صنفی متخلف نیز به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی و انتظامی پلمب شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره به اين که طرح هاي مذکور در نقاط مختلف شهرستان با اشراف اطلاعاتي و مشارکت و همدلي شهروندان اجرا شده است، بيان داشت: اقدامات فرهنگي در بحث مبارزه با مواد مخدر بسيار ضروري بوده و با اين اقدامات مي توان زمينه هاي بروز اعتياد را در جامعه به طور چشمگيري کاهش داد.
---------------------------------
آزاد سازي اراضي کشاورزی در مازندران
سرهنگ محمد محمد پور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از آزادسازي 800 مترمربع از اراضي کشاورزی به ارزش 60ميليارد ريال در شهرستان ساری خبر داد.
سرهنگ "محمد محمد پور" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر محصور نمودن غير قانوني و شروع به ساخت و ساز در بخشی از زمين هاي کشاورزی در مناطق روستایی شهرستان ساری، موضوع در دستور کار رابطان امنيت اقتصادي و ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این طرح که پس از هماهنگی قضائی و حضور نمایندگان از اداره جهادکشاورزی آن شهرستان نسبت به تخریب دیوار به متراژ 800 متر در اراضی کشاورزی بصورت غیر قانونی محصور شده بود، اقدام کردند.
سرهنگ محمدپور در اين رابطه تصريح کرد: در اين عمليات تمام اراضي محصور شده که به تصرف زمين خواران در آمده بود رها سازي شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران ارزش زمين رها سازي شده از چنگ این زمین خوار برابر نظر کارشناسان 60 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: در اين رابطه متهم پس از تکميل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.
سرهنگ محمدپور با اشاره به اين که تجاوز به اراضي ملي و کشاورزي تجاوز به حقوق همه مردم به ويژه نسل آينده اين کشور است، تصريح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهاي غيرمجاز در زمين هاي ملی و جنگلی موجب از بین رفتن جنگل های سرسبز شمال و این منابع خدادادی خواهد شد.لذا از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه زمين خواري، بلافاصله موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.#
---------------------------------
کلاهبرداری در سامانه ثنا
سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری فردی که با ترفند ارسال پیامک "سامانه ثنا قوه قضائیه" اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب 280 نفر از هموطنان کرده بود، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبني بر اينکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضائی دریافت کرده‌اند و به درگاه جعلی پرداخت هدايت شده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد شاکیان پیامکی جعلی با عنوان "شکوائیه علیه شما" را دریافت می‌کردند که حاوی لینک احراز هویت سامانه ثنا بود و آنها پس از ورود به این لینک ناشناس و پرداخت مبلغ 10 هزار ریال، متوجه می‌شدند که تمام موجودی حسابشان برداشت شده است.
رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان داشت: درگاه جعلی که مال باختگان اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می‌کردند برای آنها ارسال می‌شد و پس از نصب اپلیکیشن توسط قربانیان، فرد کلاهبردار به پیامک‌های گوشی آنها دسترسی می‌یافت و با سرقت رمز دوم، تمام موجودی حساب آنها را خالی می‌کرد.
سرهنگ خورشاد ادامه داد : با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته ، مشخص شد متهم پرونده پسر جوان 26 ساله ساکن استان‌های مرکزی کشور بوده است که در این خصوص با هماهنگی قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران انتقال داده شد.
وی تصریح کرد: متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید وفروش ارزهای دیجیتال می نمود؛ این مجرم سایبری به برداشت غیرمجاز ازحساب بانکی280 نفر از هموطنان سراسرکشور تا این لحظه اعتراف کرد و مبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه 25 میلیارد ریال برآورد شد.
سرهنگ خورشاد با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک ها و پیام های ارسالی مشابه توجه نکنند.
وی با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ ها به هیچ عنوان در خواست واریز وجه نقد نمی کند به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.
رئیس پلیس فتا استان مازندران خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس096380 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.#
---------------------------------
توقیف بیل مکانیکی و دستگاه های گنج یاب از 5 حفار در بهشهر
سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 5 حفار غیرمجاز و کشف دو دستگاه گنج یاب و توقیف بیل مکانیکی در بهشهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر فعالیت افرادی در زمینه حفاري غير مجاز به منظور کشف اشياء تاریخی و باستانی با ارزش در هزارجریب بهشهر، بررسي موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی پاسگاههای شهدا و بیشه بنه پس از هماهنگی قضائی با انجام عملیاتی مشترک ، موفق به شناسایی و دستگیری 5 متهم در این خصوص شدند.
سرهنگ قلی پور بیان کرد: از متخلفین 2 دستگاه گنج یاب ، بیل مکانیکی و متعلقات مربوطه کشف و در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر جستجو برای گنج و اشیاء عتیقه اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی بهشهر با اشاره به معرفی متهمان دستگیر شده به دستگاه قضائی اظهار داشت: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار این پليس است و شهروندان در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي این دسته از افراد سود جو، مراتب را در اسرع وقت از طريق تماس با شماره تلفن110 به مرکز فوریت های پلیس اطلاع رسانی کنند.
---------------------------------
دستگیری سارق خودرو با 8 فقره سرقت در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از شناسايي و دستگيری سارق خودرو و قطعات خودرو با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ"قاسم عزیزی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی شکایت احدی از شهروندان در خصوص سرقت خودرو و قطعات خودروی وی در یکی از خیابان های نکا، تحقیق و بررسی موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصريح کرد : ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی سارق را که دارای سوابق متعدد کیفری در این شهرستان نیز بود، شناسایی کردند.
سرهنگ عزیزی، اظهار کرد: پس از هماهنگی قضائی متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 2 فقره سرقت خودرو و 6 فقره سرقت داخل وقطعات خودرو اعتراف کرد.
فرماتده انتظامی شهرستان نکا در پایان ضمن هشدار به دارندگان وسایل نقلیه از آنها خواست: حتی الامکان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی، قفل پدال و فرمان تجهیز کنند و از قرار دادن مدارک شناسایی، تجهیزات جانبی و وسایل گران قیمت در داخل اتومبیل بپرهیزند.
---------------------------------
کشف 6 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري
سرهنگ عبداله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 6 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف یک کامیون خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پاسگاه هولار در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی کامیون حامل چوب مشکوک شدند.
وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها 6 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: راننده کامیون پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.
سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.
---------------------------------
کشف 11 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی فریدونکنار
سرهنگ حسن هاشم پور فرمانده انتظامي فریدونکنار از کشف11 فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسن هاشم پور در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان فریدونکنار به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران انتظامی پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی 4 سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 11 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی اعتراف کردند.
وی اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات، منجر به دستگیری 16 نفر مجلوب و کشف مقداری انواع مواد مخدر و 4دستگاه موتور سیکلت و 5 دستگاه خودرو به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و ایجاد مزاحمت برای شهروندان توقیف شدند.
سرهنگ هاشم پور در خاتمه ضمن قدردانی از مشارکت و همکاري خوب مردمي با پليس از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.
---------------------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 8 فقره سرقت در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری3 سارق اماکن خصوصی و کشف 8فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: در این راستا ماموران پلیس آگاهی و دایره تجسس کلانتری11 این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی،3سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی تاکنون به 8فقره سرقت اعتراف نمودند وطی پاکسازی از نقاط آلوده وجرم خیز تعداد12معتاد متجاهر دستگیر وساماندهی گردید، که متهمان سرقت اماکن خصوصی، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه ،توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص سرقت جدي گرفته وبا رعایت اصول ومقررات پیشگیرانه ،در کاهش وکنترل سرقت پلیس شهرستان را یاری و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند . 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار