در دولت مردمی ایران قوی با اجرای سیاست‌های درست و منطقی تلاش‌های بسیاری برای مهار تورم انجام گرفته است که قطعا با تاکیدی که ریاست محترم جمهور به مجموعه دولت دارند این روند کنترلی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۹ 30 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ، سید ولی موسوی فعال رسانه‌ای وفرهنگی در یادداشتی آورده است : شعار راهبردی سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید است که توسط رهبر فرزانه انقلاب به عنوان یک راهبرد مهم در سیاست گذاری و برنامه ریزی در فراروی مسئولان و آحاد مردم قرار گرفته است.
شاید مهم‌ترین و اساسی‌ترین مساله در اقتصاد کشور بعد از انقلاب، مساله تورم و مهار آن است که دربسیاری از سال‌ها موجب آسیب و صدمات فراوان به اقشار آسیب پذیر و حقوق بگیر جامعه شده و دامنه فقر را در جامعه نیز بیشتر کرده است.
تورم افسار گسیخته درسالیان اخیر باعث شده قشر متوسط که بخش اعظمی از جامعه را شکل می‌داد از بین رود و این قشر تبدیل به قشر فقیر شود و شکاف طبقاتی بین فقیر و غنی نمود بیشتری داشته باشد.
در دولت مردمی ایران قوی با اجرای سیاست‌های درست و منطقی تلاش‌های بسیاری برای مهار تورم انجام گرفته است که قطعا با تاکیدی که ریاست محترم جمهور به مجموعه دولت دارند این روند کنترلی ادامه خواهد داشت.
بی شک از بهترین راه‌های مهار تورم و افزایش ارزش پول ملی افزایش تولید و عرضه کالای با کیفیت ایرانی و مصرف کالای داخلی به همراه انضباط مالی و اصلاح الگوی مصرف است.
بعد دیگر شعارسال ۱۴۰۲ رشد تولید است که برای افزایش تولید باید موانع ومشکلات آن از جمله تامین نقدینگی و مواد اولیه و. رفع شود و کالایی که تولید می‌شود با کیفیت قابل قبول و قیمتی رقابتی عرضه شود و همچنین بازاریابی مناسبی در داخل و خارج برای آن انجام شود.
امروزه یکی از کار‌هایی که باید در دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش انجام شود تبلیغ و فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی است که این امر در تحقق شعار سال مساله مهمی است.
مساله مهم دیگر اصلاح الگوی مصرف و دوری از اتلاف و هدر روی منابع و تجمل گرایی در مصرف است که این مساله نیز باید از آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی آغاز شود و ذهنیت و باور آحاد جامعه را نسبت به صنعت داخلی و توان کشور تقویت کند تا به کالای تولید کشور بصورت افتخار آمیز نگاه شود.
امرمهم دیگری که برای رشد تولید لازم و ضروری است توانمندسازی نیروی انسانی و آمادگی افراد برای ورود به بازار کار است که باید مهارت آموزی همراه با امید آفرینی در قشر نوجوان و جوان مدنظر قرار گیرد.
امروز دیگر وقت آن فرا رسیده است که آموزش باید براساس نیاز‌های کشور تنظیم شود تا مسیر رسیدن جوانان به بازار کار تسهیل گردد تا شاهد توسعه، بالندگی و ساختن ایران عزیز در ابعاد مختلف باشیم.
امید می‌رود که با همراهی مردم ومسئولان شاهد تحقق دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه مهار تورم و رشد تولید و شکوفایی اقتصاد ایران عزیز باشیم که جهت گیری‌های دولت مردمی ایران قوی در این زمینه در خور تحسین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار