شهردار کرمانشاه:
شهردار کرمانشاه گفت: با اخذ مجوز از سوی وزیر کشاورزی مقدمات فروش و صادرات پسماندهای زباله کرمانشاه فراهم شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 29 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، نادر نوروزی ظهر امروز (یکشنبه هفتم آبان ماه) در بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کارخانه بازیافت زباله و تولید کود عالی که در سالن همایش کارخانه بازیافت زباله کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در راستای حفظ محیط زیست آنچه که به عنوان «پسماند» محصول اقدامات انسانی است باید مورد توجه باشد.

وی افزود: اکنون در دنیا گروه‌های حافظ محیط زیست فعال هستند و در کرمانشاه نیز کارخانه بازیافت زباله به نوعی به محیط زیست کمک می‌کند.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: امروز بیست و پنجمین سالی است که کارخانه بازیافت زباله کرمانشاه ایجاد شده که در کشور منحصر به فرد است.

وی گفت: در این کارخانه با توجه به تخصص لازم، امکانات و دستگاه‌ها را راه‌اندازی کردند و با وجود تمام مشکلات در این زمینه فعال هستند.

این مسئول ادامه داد: من به عنوان شهردار و دوستدار محیط زیست به این مجموعه تبریک می‌گویم و در این مسیر همراه آن‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به روند فعالیت کارخانه بازیافت زباله کرمانشاه اضافه کرد: در فرایندی از زباله‌ها کود کمپوست که در اراضی کشاورزی قابلیت استفاده دارد، تولید می‌شود.

نوروزی بیان کرد: از وزیر کشاورزی برای فروش این کود و استفاده از آن در زمین‌های کشاورزی و یا صادرات آن دستور اخذ کردیم تا مبالغی که از این محل به دست می‌آید در شهر برای حوزه «پسماند» مورد استفاده قرار گیرد.

وی عنوان کرد: کود کمپوست در طول سالیان فعالیت کارخانه انباشت شده و بخش کمی از آن به فروش رفته است.

این مسئول تشریح کرد: اگر فرایند تبدیل پسماند را به ویژه در بخش نخاله تکمیل کنیم می‌توان نخاله‌های ساختمانی را به محصولات قابل استفاده تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: در سفر رئيس جمهور ۵۰۰ میلیارد ریال در این حوزه مصوب شد و برای تکمیل این مجموعه در بخش نخاله به دنبال تأمین این اعتبار هستیم.

نوروزی گفت: شرکت بازیافت وامی را از بانک درخواست کرده که در حال پیگیری آن هستیم که در مجموع به تکمیل فرایند پسماند کمک کننده است.

وی در خصوص روند جمع آوری زباله در شهر اذعان کرد: مشکل نیروی انسانی در این حوزه داریم هر شهرداری به ازای هر یک هزار نفر شهروند باید ۶ نفر پرسنل داشته باشد که از این ۶ نفر ٢ نفر پرسنل اداری و چهار نفر کارگری هستند و جمعا باید حداقل ۶ هزار نفر پرسنل داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون در شهرداری کرمانشاه چهار هزار و ۴٣۵ نفر پرسنل داریم و یک هزار و ٧٠٠ نفر نیروی کارگر کم داریم.

نوروزی گفت: در طول این مدت در شهرداری ٣٠٠ نفر از سیستم کارشناسی خارج شدند و در سیستم کارگری هم نیروها کافی نیستند و محتاج نیروی انسانی هستیم.

وی ابراز کرد: ماشین‌آلات ما مربوط به دهه‌های گذشته است و فرسوده شده و اخیرا با بودجه اربعین هشت دستگاه ماشین‌آلات خریداری شد و باید به هر منطقه یک ماشین اختصاص دهیم.

نوروزی تأکید کرد: جمع‌آوری کادر کارگری در وضعیت رفت و روب و جمع‌آوری زباله موثر خواهد بود لذا به دنبال اجرای سیستم تفکیک زباله هستیم امید است به تدریج سیستم تفکیک از مبدأ را ترویج کنیم که نیازمند فرهنگسازی و همراهی همشهریان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار