سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: پیش بینی می‌شود با پایان فصل برداشت از هزار و ۱۰۰ هکتار باغ گردوی این شهرستان، افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ تُن محصول برداشت و روانه بازار شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 28 October 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ارسلان صالحی گفت: برداشت این محصول در شهرستان، از اواسط شهریور آغاز می‌شود و تا اوایل آبان ادامه دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید ادامه داد: میانگین عملکرد باغات گردو در هر هکتار افزون بر ۲تُن محصول خشک است که بر اساس برآورد‌های انجام شده میزان تولید این محصول امسال ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: به منظور اصلاح باغات گردوی نامرغوب با اقدامات انجام شده توسط جهاد کشاورزی و باغداران، فعالیت‌هایی از جمله آموزش باغداران با هدف آشنایی با روش‌های پیوند، عملیات اصلاح درختان به روش سرشاخه‌کاری، استفاده از ارقام تجاری جدید و تغذیه باغات صورت گرفته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: ارقام گردوی کشت شده عموما محلی بوده که در سال‌های اخیر ارقام جدید همچون چندلر، فرنور و ژنوتیپ نیز مورد توجه باغداران قرار گرفته است.

صالحی با بیان اینکه برداشت محصول گردو در شهرستان به صورت سنتی بوده اظهار امیدواری کرد: با کشت ارقام جدید و تجهیز باغات به ادوات برداشت این مشکل کاهش یابد.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز نمدان، بکان و آسپاس در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، گردو ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار