امام جمعه موقت سمنان گفت: پیگیری‌ها در ارتباط با حادثه معدن طزره دامغان باید به‌گونه‌ای باشد که حقی از کارگران این معدن تضییع نشود.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 27 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام محمدعلی قدس‌پور، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان که با حضور مردم و شماری از مسؤولان در مصلای حضرت امیرالمؤمنین (ع) سمنان اقامه شد، با اشاره به حادثه تلخ معدن طزره دامغان که منجر به جان باختن ۶ نفر از معدنچیان در شهریور ماه امسال شد، اظهار کرد: از دستگاه قضائی استان سمنان انتظار می‌رود تا با پیگیری‌های ویژه خود، حق معدنچیان و کارگران معدن طزره دامغان را استیفا کند و بنا بر گزارش‌های موجود، این اقدامات نیز در دست اجراست.

وی تصریح کرد: تلاش‌های انجام‌شده برای توجه به کارگران معدن طزره در دامغان قابل توجه است؛ اما نباید در رسانه‌ها به‌گونه‌ای رفتار شود که حقی از معدنچیان یا در مقابل، از مدیران این بخش تضییع شود.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه پیگیری حقوق معدنچیان باید به‌صورت عادلانه و توسط دستگاه قضائی با دقت انجام شود، افزود: در صورتی که قصور مدیران معدن طزره دامغان در این زمینه اثبات شود، دستگاه قضائی بدون تردید و با قاطعیت با آن برخورد و حقوق معدنچیان را استیفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دوازدهم شهریورماه در تونل رزمجاه معدن طزره دامغان انفجاری رخ داد که سبب مرگ ۶ نفر از کارگران شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در همین زمینه می‌گوید: دستگاه قضائی پیگیری حقوق و مزایای جان‌باختگان و مستمری‌بگیران معدن طزره را به‌سرعت دنبال کرده و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

عبداللهی ادامه داد: دستگاه قضائی استان سمنان به جان کارگران حساس است و از همان ساعات اولیه وقوع این حادثه، دستورات قضائی لازم را صادر کرده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: با دستور قضائی تا تعیین قطعی مقصران، تونل محل وقوع حادثه تعطیل و ادامه فعالیت در آن متوقف است و مسؤولان معدن باید دستمزد کارگران را پرداخت کنند.

طوفان الأقصی؛ پاسخی به نیم قرن جنایت

امام جمعه موقت سمنان همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و پاسخ‌های قاطعی که جبهه مقاومت در روز‌های اخیر به این جنایت‌های دائمی داد، اظهار کرد: عملیات طوفان الأقصی که در روز‌های اخیر از سوی جبهه مقاومت طراحی و اجرا شد، در حقیقت رژیم صهیونیستی و سردمداران و حامیان آن‌ها را غافلگیر کرد و همه معادلات غربی‌ها و این رژیم منحوس را در منطقه به هم زد.

قدس‌پور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در طول سالیان متمادی همواره علیه مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین ظلم و ستم‌های فراوانی را روا داشته است که باید پاسخ درخوری می‌گرفت، گفت: سردمداران رژیم صهیونیستی همواره با اقدامات ضد بشری و جنایت‌های هولناک خود در سرزمین‌های اشغالی، شمار زیادی از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و کودکان و نوجوانان این کشور را به شهادت رسانده‌اند و طوفان الأقصی عملیاتی غافلگیرانه و پاسخی درخور به سال‌ها جنایت رژیم صهیونیستی بود.

وی همچنین با اشاره به آمار‌هایی از اقدامان ضد بشری رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این رژیم منحوس در سالیان اخیر، هزاران نفر از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطین را به شهادت رسانده است.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: جبهه مقاومت امروز با اقتدار و هوشمندی و طراحی عملیات طوفان الأقصی، تلاش کرد تا پاسخی درخور توجه به جنایت‌های این رژیم منحوس بدهد.

وی تصریح کرد: اینکه تنها در یک شبانه‌روز، بیش از یک هزار نفر از عمال رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الأقصی به هلاکت رسیدند، نشان از پیروزی جبهه مقاومت در این عملیات گسترده و غافلگیرانه دارد.

وی گفت: امروز همه وظیفه داریم تا از جبهه مقاومت و رزمندگان اسلام در صحنه نبرد با صهیونیست‌ها حمایت کنیم و مردم کشورمان و شمار زیادی از کشور‌های اسلامی و آزادی‌خواهان جهان در تجمعات و راهپیمایی‌های خود نشان دادند که از مردم مظلوم فلسطین همچنان با قدرت حمایت می‌کنند.

امام جمعه موقت سمنان همچنین با اشاره به اینکه امپراطوری رسانه‌ای غرب به دنبال تطهیر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در رسانه‌های خود است، گفت: امروز شاهد شکست سختی در صحنه عملیات روانی و جنگ نرم و رسانه‌ای صهیونیست‌ها در عرصه جهانی هستیم و موضع‌گیری‌های متفاوتی که از اقصی نقاط جهان دیده می‌شود، نشانگر شکست سیاست‌های گسترده رسانه‌های غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی است.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار