معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید با استفاده از پدافند غیرعامل تهدیدات و جنگ های شناختی دشمن را خنثی کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 27 October 2023

«پدافند غیرعامل» تهدیدات شناختی دشمن را خنثی می‌کندبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، رضا کلهر پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه که در مسجد جامع برگزار شد، اظهار کرد: ایران اسلامی از دیرباز به دلیل برخورداری از موقعیت ممتاز منطقه‌ای خود، تسلط بر تنگه هرمز، برخورداری از ذخایر با ارزش انرژی و داشتن روحیه استکبارستیزی در ادوار مختلف مورد طمع و تهدید دشمنان بوده است.

وی در ادامه افزود: در برابر تهدیدات همه جانبه دشمن، پدافند غیرعامل بر دفاع همه جانبه تأکید دارد که اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه یک جامعه آماده داشته باشیم.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: رویکردهای تهدیدات دشمن نسبت به ما به آرامی از رویکردهای سخت و مسلحانه به جنگ های نرم و غیرعامل با تأکید بر جنگ شناختی تغییر می‌کند.

وی گفت: جنگی که به دنبال مهندسی ذهن مردم و مدیریت افکار عمومی است و مردم را برای منافع ملی کشور خود آماده و هدایت می‌کند.

این مقام مسئول تشریح کرد: در مقاطع مختلف و در مهر ماه سال گذشته در کشور ما چنین جنگ هایی اتفاق افتاد و شاهد ناکامی دشمن بودیم.

وی ادامه داد: برای فائق آمدن بر تهدیدات نرم دشمن نیازمند دانش پدافند غیرعامل هستیم و در شهریور ماه امسال قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل تصویب و از طریق رئیس جمهور ابلاغ شد.

کلهر تشریح کرد: هرگونه اقدام غیرمسلحانه، آينده نگرانه و پیش‌بینانه که منجر به افزایش آینده نگری و ارتقاء پایداری ملی، تدوام کارکردهای ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات همه جانبه و احتمالی دشمن شود را پدافند غیرعامل می‌گوییم.

به گفته وی آنچه در این تعریف مورد تأکید قرار گرفته پایداری ملی است که نیازمند این است آحاد مردم کشور نسبت به نقشه‌های دشمن آگاهی کامل پیدا کنند و نقش آفرینی داشته باشند.

وی اذعان کرد: اهتمام به پدافند غیرعامل مبتنی بر پایداری کشور است که با تقویت باورهای ایمانی مردم و امیدافرینی و امیدافزایی رقم می‌خورد.

این مقام مسئول عنوان کرد: امروز شاهد اقدامات خصمانه دشمن در غزه هستیم و نیروهای مقاومت در طوفان الاقصی تمرکز خود را بر نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی قرار دادند.

وی ادامه داد: رژیم خبیث صهیونیستی حملات خود را به درمانگاه و بیمارستان و مدارس نوار غزه داشت و صحنه‌های دلخراشی را شاهد بودیم.

این مسئول ابراز کرد: دیری نخواهد پایید که خروش جهان اسلام را در مقابل این رژیم منحوس ببینیم و اعلام می‌کنیم به اسرائیل جنایتکار اگر هر چه سریع تر به حملات جنایتکارانه خود خاتمه ندهد به زودی امواج خروشان ملت‌های آزاده و مسلمان جهان این رژیم را با خود خواهد برد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار