رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت : خرید و فروش مسکن در کل کشور و به طور خاص در استان کرمانشاه در رکود به سر می‌برد.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 23 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بابک مرادی رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت : خرید و فروش مسکن در کل کشور و به طور خاص در استان کرمانشاه جهشی نداشته است بلکه در رکود به سر می‌برد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به عدم گردش مالی در حوزه مسکن، افزود: خریدار ملک وجود ندارد و افراد زیادی برای خرید و معامله ملک به دفتر املاک مراجعه نمی‌کنند و اگر معامله‌ای هم صورت بگیرد به‌صورت بسیار جزیی است.

وی گفت: اگر بخواهیم وضعیت خرید و فروش را به صورت خاص بررسی کنیم این میزان به حدود چهار تا پنج درصد می‌رسد لذا در کل کشور رکود فراگیری حاکم است.

مرادی در خصوص معاملات استیجاری، خاطرنشان کرد: تمام معاملات در کل کشور و به‌طور خاص در کرمانشاه تا پایان شهریور انجام و قطعی شده و این موضوع نیز به دلیل بازگشایی مدارس بوده است.

وی افزود: در معاملات استیجاری مستاجران با مالکان مسکن توافق کرده و مدت اجاره ملک را یک سال یا بیشتر تمدید کرده‌اند در نتیجه جابه‌جایی به‌صورت معمول همچون سال‌های گذشته نداشته‌ایم.

مرادی اذعان کرد: در شهر کرمانشاه دیگر فصل جابه‌جایی نیست درحالی‌که در شهر‌های دیگر ممکن است جابه‌جایی زیادی در این فصل انجام شود، اما در کرمانشاه اکثر موارد جابه‌جایی تا قبل از پایان شهریور ماه انجام می‌شود.

وی خطاب به همشهریان، توصیه کرد: در انجام معاملات حتما به دفاتر املاک مراجعه کرده و قرارداد مربوطه را به استناد کد رهگیری دریافت کنند.

مرادی بیان کرد: ضمنا توجه ویژه داشته باشند که در مورد معاملات مجازی بسیار دقت و ضریب امنیتی را رعایت کنند به این صورت که مدارک را حتما به یکی از دفاتر املاک معتبر ارائه دهند که احراز هویت طرفین در دفتر املاک انجام شود تا با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: موارد زیادی مطرح شده که به‌عنوان کلاهبرداری مجازی از آن یاد می‌شود به طور مثال در فضای مجازی ملک برای فروش ارائه و نمایش داده می. شود، شخص با هیجان وارد معامله می‌شود و هیجانی معامله می‌کند، اما در نهایت ملک برای عرضه وجود خارجی ندارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار