مدیرکل امور عشایر استان ایلام با اشاره به آغاز کوچ قشلاقی عشایر، گفت: عملیات تسطیح، بهسازی و مرمت یک هزار و ۲۸۹ کیلومتر از ایل راه‌های عشایر در مناطق مختلف استان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 23 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  محمدجواد خانزادی با اشاره به آغاز فصل قشلاق و کوچ عشایر در این استان، اظهار کرد: در راستای سهولت کوچ عشایر این استان و همچنین عشایر مهمان از استان های همجوار، از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان عملیات بهسازی و مرمت راه های عشایری و کوچرو این استان اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه این راه ها قبل از کوچ قشلاقی عشایر، بهسازی و مرمت می‌شود، افزود: مرمت و بهسازی راه های عشایری در سطح استان به صورت مستمر در طول سال تداوم دارد و در صورت تخریب بر اثر سوانح طبیعی از جمله سیل و بارندگی، راه های عشایری استان به همت همکاران این نهاد مرمت و بازسازی خواهند شد.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: در این مدت، راه های عشایری " وَرگَر" آبدانان، " چم سرخ" دهلران، "زمیه" ملکشاهی، " مِله" قلارنگ، منطقه " زمزمان" و " سنجابیان" چوار و مناطق عشایری شهرستان های مختلف استان مرمت و بازسازی شده است.

خانزادی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه عشایری در سطح استان وجود دارد، گفت: یک هزار و ۲۸۹ کیلومتر از این راه‌ها در مناطق قشلاقی قرار دارد که عملیات تسطیح، بهسازی و مرمت ایل راه های عشایری مناطق مختلف استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در فصل قشلاق عشایر استان های لرستان، همدان و کرمانشاه مهمان این استان هستند، افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری این سه استان در فصل قشلاق در استان ایلام حضور می یابند.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام جمعیت عشایر استان ایلام بالغ بر ۹ هزار خانوار است، گفت: تامین سوخت زمستانی، اهدای پنل خورشیدی جهت تامین برق عشایر، توزیع نهاده های دامی از جمله دیگر خدماتی است که در فصل زمستان به عشایر ارائه می شود.

خانزادی با اشاره به تامین نهاده دامی برای ۲۷۰ هزار راس دام عشایر در این استان، افزود: در راستای اجرای طرح قراردادی تولید گوشت قرمز، به ازای هر راس دام ۱۸۰ کیلو نهاده جو به عشایر استان اختصاص می یابد که نقش مهمی در راستای حمایت از عشایر و تامین گوشت مورد نیاز بازار مصرف در استان دارد.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت فسیلی نیز برای فصل زمستان در فصل قشلاق برای عشایر در نظر گرفته شده که که تا پایان فصل سرد در بین عشایر توزیع می شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار