بهره برداری از طرح آب‌رسانی به ۱۴ کانون قشلاقی عشایر استان مرکزی با حضور معاون امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور و با اعتبار ۹۴ میلیارد ریال انجام شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 22 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،مهدی میزبان در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به ۱۴ کانون قشلاق عشایر استان مرکزی بیان داشت: این طرح با اعتبار ۹۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و ارزش افزوده در منطقه عشایر خان کهریز شهرستان زرندیه این استان انجام شد که ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و ۳۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده تأمین شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح ۲۰۰ خانواده عشایری استان مرکزی به همراه ۱۲۰ هزار رأس دام‌های آنان از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره‌مند شدند.

معاون زیربنایی سازمان عشایر کشور گفت: عشایر استان مرکزی با وجود ۳۳۰ هزار رأس دام در مقایسه با سایر استان‌های کشور وضعیت مناسبی دارد.

میزبان افزود: در خصوص راه و آب اعتباراتی نیز لحاظ شده و در صورتی که قنات نیاز به مرمت داشته باشند، اعتبار تخصیص داده می‌شود.

ایشان تصریح کرد: اجرای طرح گاز رسانی در حوزه سازمان عشایر کشور است و عضویت در شرک تعاونی منوط به نتیجه سرشماری از مرکز آمار ایران است.

میزبان در خصوص تخصیص علوفه دامی یارانه‌ای به دام‌های عشایر نیز ادامه داد: علوفه دولتی پس از حذف ارز وجود ندارد.

وی با اشاره به تسهیلات بانکی مدت دار نیز بیان کرد: تسهیلات مدت دار طی قراردادی در قالب طرح پروار بندی در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار می‌دهند و آنان نیز در اختیار دامداران واجد صلاحیت قرار می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار