مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو تعاونی‌های استان هستند.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 22 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در جلسه شورای توسعه تعاون کرمانشاه، با اشاره به فعالیت ۳۲۷۶ تعاونی در استان، از اشتغالزایی این تعاونی‌ها برای ۵۱ هزار و ۹۴۲ نفر خبر داد.

وی تعداد افرادی که در استان عضو تعاونی‌ها هستند را بیش از یک میلیون و ۷۱۰ هزار نفر عنوان کرد که از این تعداد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر مرد و مابقی زن هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه سهم عمده تعاونی‌ها را مربوط به بخش‌های کشاورزی با ۱۱۰۸ مورد، خدمات با ۸۳۴ مورد، صنعت با ۴۵۳ مورد، مسکن با ۳۱۵ مورد و سایر بخش‌های تولیدی توزیعی، تامین نیاز مصرف کنندگان، تامین نیاز تولیدکنندگان و … دانست.

به گفته احمدی از مهمترین تعاونی‌های استان می‌توان به بیمارستان بیستون، تایر کرد، مانیزان و… اشاره کرد.

وی از برنامه دولت سیزدهم برای تقویت تعاونی‌ها و افزایش سهم آن‌ها از اقتصاد کشور یاد کرد که در همین راستا سند توسعه تعاون با چشم انداز ۱۰ ساله تدوین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه تاکید کرد: افزایش سهام تعاونی‌ها تا ۲۵ درصد از اقتصاد کشور، افزایش سهم تعاونی‌ها از اشتغال کشور تا ۲۰ درصد، افزایش سهم تعاونی‌ها از سرمایه‌گذاری کشور به میزان ۴۵ درصد، افزایش سهم تعاونی‌ها از حجم نقدینگی کشور تا ۱۵ درصد و… از مهمترین اهداف این سند است.

احمدی با بیان اینکه برای تحقق این اهداف باید بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها به سمت حوزه تعاون سوق داده شود، در نظر گرفتن مشوق‌ها و خط اعتباری ویژه را برای تعاونی‌های استان ضروری برشمرد.

وی اشاره‌ای به وضعیت نرخ بیکاری استان داشت که بر اساس آخرین اطلاعات مرکز آمار در تابستان امسال به ۱۰.۳ درصد رسیده و نسبت به تابستان سال گذشته ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه نرخ بیکاری ۱۰ استان افزایشی و ۲۱ استان کاهشی بوده، خاطرنشان کرد: از نظر میزان کاهش نرخ بیکاری در تابستان امسال، استان چهارم کشور بودیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار