استاندار اردبیل با بیان اینکه در زمینه فضای آموزشی استان دچار کمبود و عقب‌ماندگی هستیم، رفع این مسئله مهم را نیازمند توجه ویژه وزارت آموزش‌وپرورش دانست و گفت: استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد دولتی برای تأمین فضای آموزشی مورد توجه بوده و اقدامات لازم در این راستا سرعت خواهد یافت‌.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 19 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی امروز در شورای آموزش‌وپرورش استان که با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: یکی از چالش‌های موجود استان اردبیل در زمینه آموزش‌و‌پرورش، کمبود فضای آموزشی است که رفع این عقب‌ماندگی با اعتبارات جاری و عادی امکان‌پذیر نبوده و نیازمند اعتبار ۶هزار میلیارد تومانی است.

وی افزود: برای رفع چالش کمبود فضای آموزشی استان اردبیل، ۲ راهکار مناسب و اصلی وجود دارد که نخستین راهکار ورود شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی ملی در چارچوب مسؤولیت اجتماعی است که این مسئله توجه ویژه وزارت آموزش‌وپرورش را می‌طلبد.

استاندار اردبیل ادامه داد: دومین راهکار اصلی برای برون‌رفت از چالش کمبود فضای آموزشی استان اردبیل، ظرفیت مولدسازی اموال مازاد دولتی در حوزه آموزش‌وپرورش استان است که در این حوزه اقداماتی انجام شده که باید جهت سرعت‌بخشی به نتیجه‌گیری از این اقدامات، یک تیم ویژه از سوی آموزش‌وپرورش استان اردبیل تعیین و موضوعات لازم را بدون وقفه پیگیری کند.

ضرورت تدوین طرحی تخصصی برای رفع کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش استان اردبیل

عاملی تصریح کرد: دومین چالش آموزش‌وپرورش استان اردبیل، مسئله کمبود نیروی انسانی است که رفع این مشکل نیازمند تدوین یک طرح جامع و تخصصی بوده و در این حوزه علاوه بر کمبود‌های کمی، در بخشی از حوزه‌ها دچار کمبود‌های کیفی هستیم که در یک سال اخیر جهت کاهش این چالش، طرح‌هایی اجرا شده است.

وی با تأکید بر برقراری سرویس رایگان مدارس استثنایی استان اردبیل، گفت: در موضوع عدالت آموزشی، متأسفانه دچار مشکلات و ضعف‌های جدی هستیم چراکه بخش عمده قبولی کنکور از مدارس خاص غیردولتی است و باید اقداماتی همچون برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده و کنکوری در مناطق محروم در دستور کار باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: تجربه ثابت کرده است که گفتگو و تبیین مسائل مختلف برای دانش‌آموزان، در زندگی‌شان بسیار تأثیرگذار بوده و و این موضوع نیازمند توجه است.

عملکرد قوی در تعلیم و تربیت، آینده بسیار روشن ایران قوی را رقم می‌زند

احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش‌وپرورش هم در این نشست اظهار کرد: «ایران قوی، مدرسه قوی» یک شعار سال تحصیلی بسیار مهم و کلیدی بوده و باید توجه کنیم که آینده‌سازان کشور و پایه‌ریزان تمدن نوین اسلامی اکنون در مدارس تحصیل می‌کنند.

محمودزاده تصریح کرد: عملکرد مناسب و قوی در حوزه تعلیم و تربیت، آینده بسیار روشن ایران قوی را رقم خواهد زد.
منبع/فارس

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار