فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه گفت: در راستای تجلیل از نخبگان و تاثیرگذاران وحدت، و با توجه به کاربرد وحدت در امنیت، جایزه ویژه شهدای وحدت به سه نفر از کسانی که بیشترین اثرگذاری در وحدت داشته اند اهدا می‌گردد.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ 18 October 2023

به گزارش تابناک رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار قربان محمد اشعری در نشست خبری اجلاسیه شهدای وحدت که در محل قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه برگزار شد، گفت: در آستانه چهاردهمین اجلاسیه شهدای وحدت بویژه سرداران شهید شوشتری و محمدزاده هستیم. یکی از مهمترین مقاصدی که دشمن هدف گرفته، وحدت این ملت که کلکسیونی از اقوام و مذاهب هستند، است.

وی ادامه داد: اولین کسی که یادواره شهدا را در تاریخ اسلام برگزار نمود، حضرت زهرا(س) برای شهدای جنگ احد بود. لذا با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست، چهاردهمین اجلاسیه شهدای وحدت را متفاوت از ۱۳ اجلاسیه قبل در چهارم آبانماه برگزار خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه اطهار کرد: این کنگره در راستای، مسیر زلال اسلام عزیز که همه انبیاء و تمام شهدا جان خود را گذاشتند، ترسیم شده است تا تکلیف خود برای نسل جوان نسبت به موضوعات و توطئه‌های دشمن انجام دهیم.

سردار اشعری بیان کرد: سردار شوشتری مرد زمانهای سخت بودند، ایشان داوطلبانه برای رفتن به سیستان و بلوچستان انتخاب کرد. در عمر کوتاه خدمت در این منطقه، فعالبت‌های سردار در عمق بخشی و وفاداری به انقلاب در جای جای استان مشهود است.

وی با بیان اینکه شعار اصلی این اجلاسیه؛ شهدای وحدت محور پیشرفت است. شهدای وحدت، خدمت، امنیت، خواهد بود، عنوان کرد: مقدمات این برنامه از یک ماه پیش با دعوت از ادارات استان و کشور شروع شد. در سطح شهر مشهد تبلیغات آغاز و مجموعه‌های فرهنگی و جوانان آماده برگزاری این اجلاسیه هستند.

سردار اشعری، با اشاره به اینکه چهاردهمین اجلاسیه شهدای وحدت، چهارم آبان در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای اجلاسیه چهاردهم شهدای وحدت، برنامه متنوع سه ساعته تدارک دیده شده است. دعوت از خانواده شهدای وحدت سراسر کشور بخصوص استان‌هایی که سردار شوشتری خدمت کرده‌اند، انجام گرفته که میزبان بیش از سه هزار مهمان از اقوام مختلف کشور از اقوام شیعه و اهل سنت خواهیم بود. اجرای سرود اقوام مختلف با لباس‌های سنتی منطقه، اجرای نمایش، تجلیل از خانواده شهدای وحدت از جمله برنامه‌های است که در حاشیه اجلاسیه چهاردهم پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار