استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای شروع طرح کالابرگ الکترونیک برای حمایت از دهک‌های پایین درآمدی تا امروز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خرید با کالابرگ الکترونیکی توسط مردم در استان انجام شده و این روند رو به افزایش است.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 17 October 2023

به گزارش تابناک رضوی، یعقوبعلی نظری در گفتگو با اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی درباره آخرین جزییات طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در استان اظهار کرد: مرحله ششم طرح کالابرگ الکترونیکی از روز پنجشنبه بیستم مهر ماه ۱۴۰۲ آغاز شد و کلیه خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول افزایش یارانه شدند.

وی ادامه داد: در این طرح یارانه کلیه خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم همانند دهک‌های اول تا پنجم حداقل به میزان 120 هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از این طرح کاملا اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه (هم ۴۰۰ هزار تومانی و هم 300 هزار تومانی) افراد برای خرید کالابرگ می‌باشد، که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی، امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آنها فراهم می‌شود. در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی با قیمت های مبنا انتخاب شده است.
استاندار خراسان رضوی در رابطه با فروشگاه های این طرح عنوان کرد: بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای و مغازه محلی در سطح استان شامل طرح فروش اقلام با کالابرگ هستند و به موجب این طرح، اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود اما برای دهک های اول تا هفتم علاوه بر اعتبار موجود ( ۴۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان)، اعتبار تشویقی اضافی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان واریز می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی گفت: یکی از اهداف این طرح جدا کردن تورم از سفره مردم است که گام به گام در طول این مدت در حال حرکت در این مسیر هستیم.
شایان ذکر است همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب و یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند. همچنین سرپرستان خانوار یارانه بگیر جهت اطلاع از دهک درآمدی به سامانه حمایت وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی به آدرس اینترنتی https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نمایند. در این طرح یارانه افراد حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان به‌صورت اعتباری افزایش یافته و در صورت افزایش احتمالی قیمت تورّمی اقلام سبد، این مبلغ نیز دوباره افزایش خواهد یافت، به‌طوری که پرداختی خانوار تا پایان سال ثابت بماند. تمام شعبات ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ جانبو، افق کوروش، دیلی مارکت، مینو مارت، رفاه، هفت، گندم طلایی‌کوروش، هایپر فامیلی، اتکا، وال مارکت، فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت و مجموعا بیش از ۸۰۰۰ فروشگاه بزرگ و خرد در سطح شهر و دهستان استان خراسان رضوی متصل می‌باشند. ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست دبه 2.5 کیلویی،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار