رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فروشنده غیر مجاز دارو در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 19 October 2023

به گزارش تابناک، حسن کیخا گفت: طی رصد و پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا، کارشناسان این پلیس با صفحه اینستاگرامی مواجه شدند که اقدام به تبلیغ و فروش داروهای غیر مجاز می‌کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به اقدامات تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، گرداننده صفحه، شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در آغاز تحقیقات، متهم ابتدا منکر بزه انتسابی و ‏هرگونه فعالیت مجرمانه شد، پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های دیجیتالی جمع‌آوری شده از وی، راهی جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام لب به اعتراف گشود.

سرهنگ کیخا با بیان اینکه خرید و فروش هرگونه محصولات دارویی و اقلام غیرمجاز در فضای‌ مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به عدم دسترسی سازمانهای نظارتی به محصولات و بررسی کارشناسی اقلام دارویی احتمال فروش داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی بسیار بالا می باشد، لذا جهت جلوگیری از لطمه به سلامت جسم و روان، شهروندان از خرید هرگونه دارو در فضای مجازی به جد خودداری کرده و جهت خریداری به مراکز دارای مجوز قانونی و رسمی مراجعه کنند.

رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از کاربران خواست: کاربران جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا گزارش موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار