خطیب نماز جمعه بخش قلعه نو شهرری با تشریح ویژگی‌های عملیات جبهه مقاومت فلسطین اظهار داشت: نصرت جبهه مقاومت مصداق عملی کلام الهی «و إِنَّ اَوهَنَ البُیوتِ لَبیتُ العَنکبوتِ» است.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 16 October 2023

عملیات طوفان الاقصی تمام اصول صهیونیست‌ها را درهم شکست

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام سید مجتبی حسنی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه بیست و یکم مهرماه با تاکید بر این که یکی از عرصه‌های تقوا حضور در عرصه‌های سیاسی جهت اعلام مواضع و نمایش قدرت اسلام است گفت: راهپیمایی شما نمازگزاران قبل از اقامه نماز جمعه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت و همچنین محکومیت صهیونیست‌ها به مثابه همین موضوع است.

وی ضمن قدردانی از حضور مردم و نمازگزاران در راهپیمایی روز جمعه اظهار داشت: عملیات معجزه آسا و شگفت انگیز گروه‌های مبارز فلسطینی تحت عنوان "طوفان الاقصی " علیه مواضع و استحکامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بار دیگر هیبت دروغین، هیمنه و قدرت پوشالی رژیم اشغالگر را به اثبات رساند و موجب بهت و حیرت جهانیان و ترس و وحشت اردوگاه استکبار شد.

حجت الاسلام حسنی نصرت جبهه مقاومت را مصداق عملی کلام الهی «و إِنَّ اَوهَنَ البُیوتِ لَبیتُ العَنکبوتِ» دانست و گفت: این عملیات معنای این آیه را به یک باور یقینی تبدیل کرد و سخن تاریخی، ماندگار و پیش بینی حکیمانه، ولی امر مسلیمن را که فرمود:" رژیم سواک اسرائیل یک بازنده است" خیلی زود در منظر جهانیان عیان و علنی کرد.

وی افزود: جوانان غیور و برومند فلسطینی در جبهه‌های اسلامی و هسته‌های مقاومت با آموخته‌هایی از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و همچنین توصیه‌های حکیمانه، ولی امر مسلمین تبدیل به یک نیروی ایمانی پر صلابت مقتدر شده اند و قادرند پیچیده‌ترین عملیات‌های ترکیبی را در کانون قدرت صهیونیست‌ها به اجرا بگذارند.

امام جمعه بخش قلعه نو شهرری با بیان این که صهیونیست‌ها در خواب هم نمی‌دیدند چنین سیلی‌ای بخورندو گمان نمی‌کردند که چنین مشتی بر دهان و صورتشان نواخته شود گفت: یکی از نکات برجسته‌ای که رهبر عزیزمان در هجدهم مهرماه در مراسم دانش آموختگی نیرو‌های مسلح فرمودند " این بود که شکست غیر قابل ترمیم رژیم صهیونیستی در مقابل حماس ثمره مجاهدت جوانان فلسطینی است. "

حجت الاسلام حسنی در مرور فرمایشات مقام معظم رهبری به این بخش از سخنان ایشان اشاره کردند" عزیزان ببینید اسرائیلی‌ها به امپراتوری رسانه‌ای خودشان و با حقه‌های تبلیغاتی اصولی را تبلیغ کردند مثل داشتن ارتش قدرتمند، دارا بودن تاکتیک‌های مهم نظامی و همچنین اصول دقیق و عمیق امنیتی و بازدارندگی، مناسبات سیاسی و هواداری استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایت کار که امروز هم می‌بینید چقدر حمایت می‌کند؛ لذا این عملیات طوفان الاقصی تمام اصول صهیونیست‌ها را در هم شکست و در دنیا این‌ها را بی آبرو و بی حیثیت کرد. "

وی در ادامه یکی از نکات برجسته فرمایشات حضرت آقا را رد یاوه گویی‌های صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها در مورد دست داشتن غیر فلسطینی‌ها از جمله ایران در حوادث اخیر اعلام کرد و افزود: ما باید به صهیونیست‌ها بگوییم که شما چنان سیلی‌ای خوردید که هنوز به خودتان نیامده اید آن هم از گروه‌های مقاومت فلسطینی. اگر ایران وارد این مهلکه شود کار شما در همان ساعت اول تمام است لذا دست از این یاوه گویی‌ها بردارید.

خطیب جمعه بخش قلعه نو شهرری اظهارداشت: ایران از تمام مظلومین عالم چه مسلمان و چه غیر از مسلمان حمایت می‌کند مخصوصا مردم مظلوم فلسطین که هفتاد و شش سال زیر بدترین ستم‌ها و ظلم‌ها دارند مقاومت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که ایران وارد عرصه نبرد شود، در آنی رژیم صهیونیستی و اربابانش در منطقه از بین خواهند رفت و از آن‌ها چیزی باقی نخواهد ماند. همان طور که آن سردار بزرگوار که درود و رحمت خدا بر روح بلند او باد، سردار سلیمانی فرمودند " اگر بخواهید دست به کاری بزنید و خطا کنید مطمئن باشید اگر شروع کنید پایان دهنده ما هستیم و ما آن طور که دلمان بخواهد این قضیه را به اتمام می‌رسانیم. "

حجت الاسلام حسنی با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت عکس العمل دنیای اسلام در مقابل جنایات اسرائیل اظهار داشت: امروز از مسلمان واقعی که داعیه‌ی اسلام را دارند و پیروی از قرآن و رسول خدا را می‌خواهد نصب العین خود قرار بدهد، اولویت اول جهان اسلام حمایت بی دریغ از مردم مظلوم فلسطین است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های عملیات جبهه مقاومت گفت: اولین ویژگی به هنگام بودن، به موقع بودن و همزمان با یک تیر چند نشانه را هدف قرار دادن که تمام محاسبات صهیونیست‌ها را برای نجاتشان از این مخمصه چه در داخل سرزمین‌های اشغالی و چه در خارج به هم زد. در واقع آن بازدارندگی‌ای که تبلیغ می‌کردند به هم ریخته شد و آبروی آن‌ها از بین رفت.

خطیب جمعه بخش قلعه نو شهرری افزود: دومین ویژگی این عملیات که باید مورد توجه قرار گیرد طرح‌های آمریکایی و صهیونیستی در توافق ننگین آبراهام و پروژه عادی سازی را در هم ریخت و بر باد داد. کشور‌هایی مانند عربستان سعودی حداقل تا مدت‌ها دیگر حیا می‌کنند و خجالت می‌کشند که سخن از عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها داشته باشند. کما اینکه الان هم خود را حامی فلسطین معرفی می‌کنند. همچنین هم پیمانان مفلوکی مثل الهام علی اف و اردوغان پیام روشنی را دریافت کردند که اگر بخواهند با اجرای طرح‌های انگلیسی و آمریکایی جغرافیای جهان اسلام را در غرب آسیا به هم بریزند حتما ضربه مهلکی را خواهند خورد و جبهه مقاومت جواب آن‌ها را خواهد داد.

وی سومین ویژگی را این گونه تشریح کرد که دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه و در جهان اسلام معجزه گفتمان مقاومت را درک کردند. مقاومتی که مبتنی بر عزت است در مقابل عجز گفتمان سازش و هزینه‌ای که برای ذلت پرداخت می‌شود. این‌ها به عین مشاهده کردند که مقاومت چه ثمراتی می‌تواند داشته باشد؛ لذا نه فقط فلسطینی‌ها بلکه در کلیه جهان اسلام مبارزان و مجاهدان در راه خدا این جرات و جسارت را پیدا کردند که دست به اقدامات بزرگ بزنند و این از برکات طوفان الاقصی است که دیگر خواب خوش را از چشم دشمنان اسرائیلی گرفته است.

وی در ادامه افزود: دشمنان صهیونیستی ما در میدان نبرد شکست مفتضحانه‌ای خوردند و حیثیت و جایگاه نظامی و امنیتی خود را بر باد رفته می‌دادند؛ لذا اکنون با روحیه ددمنشی همانند یک هیولا دیو سیرت، مردم مظلوم غزه را مورد آماج حملات دیوانه وار هوایی خودشان آن هم حتی با سلاح‌های ممنوعه و بمب‌های فسفری قرار داده اند و مردم، کودکان، زنان و انسان‌های بی دفاع را قتل عام و بمب باران می‌کنند.

وی اضافه کرد: مساجد، بیمارستان‌ها و مدارس را با افرادی که در آن‌ها هستند به خاک و خون می‌کشند و می‌بینیم که دست یاری شیطان بزرگ، آمریکای جنایت کار، همراه آن هاست و می‌خواهند با این کار آبروی از دست رفته خودشان را ترمیم کنند که ترمیم نخواهد شد.

حجت السلام حسنی با بیان این مطلب که با توجه به حوادث اخیر ذکر چند مطلب حائز اهمیت است گفت: اول اینکه قطعا و یقینا این وعده خداست که اسرائیل انشاالله رفتنی است. به آمریکا هم هشدار می‌دهیم بیشتر از این برای حفظ و حیات رو به اضمحلال خود و این اسب مرده تلاش نکند و دست و پا نزدند و حضور در منطقه و اعزام ناو و انتقال تسهیلات نه تنها خللی در عزم پولادین رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت و خط مقدم در فلسطین ایجاد نمی‌کند بلکه روز به روز تمام آزادگان عالم از دست آمریکا به خشم می‌آیند و از این رژیم ظالم متنفر می‌شوند.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور مان با ارتباط گیری با کشور‌های اسلامی و سازمان‌های مربوطه راهکار‌های حمایت از مردم مظلوم غزه را در حوزه‌های مختلف در دستور کار جدی خود قرار بدهد. سازمان‌های حقوق بشری الان کجا هستند که ببینند صهیونیست‌ها دیوانه وار کودکان را می‌کشند و از سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کنند؟ این سازمان‌ها چرا وارد میدان نمی‌شوند؟ اینجاست که سیاست یک بام و دو هوای استکبار و مجامع بین المللی که تحت نفوذ استکبار جهانی است، برای همگان روشن می‌شود.

وی تصریح کرد: تبیین جنایت‌های ددمنشانه ۷۶ ساله صهیونیست‌ها که باید در همه جا مانند رسانه ها، صدا و سیما، فضای مجازی، مدارس و دانشگاه‌ها صورت بگیرد وظیفه اصلی در جهاد تبیین است. تبیین ظلم و ستم، خباثت ضد بشری صهیونیست‌ها است. همچنین سران کشور‌های اسلامی می‌توانند یک تصمیم جانانه بگیرند که اسرائیل را فلج کنند و آن قطع منابع انرژی و مراودات اقتصادی و تحریم همه جانبه است که باعث دست برداشتن صهیونیست‌ها از ادامه کشتار انسان‌های بیگناه به ویژه کودکان و پایان بخشیدن به حیات ننگین این جرثومه فساد خواهد شد.


وی در ادامه با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی شهرستان ری گفت: برنامه‌های خوب و فاخری در سطح شهرستان توسط شواری فرهنگ عمومی مصوب شده است. همچنین هفته تربیت بدنی را در پیش داریم و ما افتخار می‌کنیم که در بخش قلعه نو ورزشکاران بسیار خوب، با اخلاق و افتخار آفرینی در رشته‌های مختلف ورزشی مخصوصا تکواندو داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار