مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: به منظور اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق دولت، با تحقیقات و بررسی‌های دقیق صورت گرفته، کتمان درآمد مالکان املاک تجاری که اظهارنامه مستغلات ارایه نداده‌اند، کشف شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 16 October 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمیدرضا محمدابراهیمی گفت: در راستای تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی مبنی بر شناسایی منابع و پایه‌های جدید مالیاتی بدون فشار مضاعف به واحد‌های تولیدی و سایر مالیات دهندگان فعلی، شناسایی افرادی که در حوزه‌های مختلف فرار مالیاتی یا کتمان درآمد دارند، آغاز شده است.

او ادامه داد: در روند ثبت اظهارنامه مستغلات، اگر فعال اقتصادی مالک واحد تجاری است می‌بایست مشخصات خود را ثبت کند چنانچه مؤدی اظهار کند که مکان فعالیتش استیجاری است باید اطلاعات و مشخصات موجر را ارایه نماید که از این طریق و با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و تطبیق آن با سامانه مستغلات، بیش از ۴۱۵۰۰ ملک تجاری دارای مستاجر در سال‌های مختلف شناسایی شد که مالکان آن‌ها هیچ‌گونه اظهارنامه‌ای در این خصوص ثبت نکرده اند و فاقد پرونده مالیاتی می‌باشند.

ابراهیمی گفت: بمنظور مطالبه مالیات واقعی از این اشخاص، این اداره کل تحقیقات و بازرسی‌های لازم را آغاز نمود و با توجه به اطلاعات استخراجی، این افراد در جریان تشکیل پرونده قرار گرفته و مطالبه مالیات‌های متعلقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار