جعفر منتظری به‌عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 15 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، ظهر امروز در آئینی با حضور رئیس‌کل دادگستری استان سمنان و سایر مسؤولان، مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان معرفی شد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در این آئین اظهار کرد: پزشکی قانونی با کار فنی، تخصصی و تجزیه‌وتحلیل‌های کارشناسی‌شده مقدمات صدور حکم توأم با واقع را فراهم می‌کند.

محمدجعفر عبداللهی با برشمردن برخی از ویژگی‌های مسؤولیت گفت: وقتی شخصی در این جایگاه خطیر قرارمی گیرد، باید از بهترین شاخص‌های فردی و کاری برخوردار باشد تا با فهم عمیق و تدبیر شایسته تصمیم‌گیری کند.

وی عنوان کرد: علاوه بر دانایی و توانایی یک مدیر، کمبود اعتبارات مالی سبب می‌شود که دامنه خدمت‌رسانی از سرعت لازم برخوردار نباشد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: انتظار می‌رود در تخصیص اعتبار به سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در مقایسه با دیگر نهاد‌های اجرایی توازن در توزیع منابع مالی رعایت شود تا با رفع کمبود‌ها تکریم مراجعان به‌درستی انجام شود.

عبداللهی نظریه‌های پزشکی قانونی را در مسیر تحقق حقیقت مهم دانست و افزود: در جایگاه یک سازمان وابسته به قوه قضائیه، پزشکی قانونی با کار فنی، تخصصی و تجزیه‌وتحلیل‌های کارشناسی‌شده ابزار‌های رساندن قاضی به حق و حقیقت را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: برای صدور احکام قضایی مقدماتی نیاز است و اظهارنظر‌های مؤثر و واقع‌بینانه پزشکی قانونی جهل و ابهامات را از پرونده‌ها می‌زداید و موجبات صدور احکام بر مبنای واقعیت را مهیا می‌کند.

در این مراسم از خدمات مهدی نوروزی قدردانی و جعفر منتظری به‌عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان معارفه شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار