یادداشت: مرذیم پاسالار
کد خبر: ۱۱۳۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ 02 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// هفته وحدت یک هفته است که در آن مسلمانان به همبستگی و وحدت خود افتخار می کنند. این هفته در تقویم اسلامی در ماه ربیع الاول قرار دارد و برای گرامیداشت ولادت پیامبر اسلام (ص) و هجرت ایشان از مکه به مدینه منوره که آغاز و پایه‌گذاری حکومت دینی و اسلامی است، اتفاق افتاده است. همچنین ولادت با سعادت امام جعفر صادق (ع) و با توجه به تقدیرات خداوند متعال، ورود حضرت امام خمینی (ره) و پیروی انقلاب اسلامی ایران و تاسیس جمهوری اسلامی نیز در این ماه ربیع‌الاول بوده است. همه این مناسبت‌ها برای امت اسلام و مسلمانان، بسیار ارزشمند و سرنوشت ساز است.

این ایام، بهترین فرصت برای تدارک برنامه‌های وحدت آفرین و تبیین و تفهیم برکات و ضرورت وحدت برای جوانان و عموم مردم شیعه و سنی است. زیرا امروز، وحدت شیعه و سنی از ضروریات جهان اسلام است که در صورت تحقق ، تمام نقشه‌های دشمنان اسلام را که در اندیشه‌ ایجاد تفرقه و اختلاف، میان مسلمانان جهان و بهره‌برداری از این اختلاف نظرهای فقهی و مذهبی هستند، خنثی خواهد کرد.
در شهرهای مختلف ایران به منظور تقویت وحدت ملی و ارتقای همبستگی بین اقشار جامعه برگزار می‌شود. این هفته عموماً در طول سال برنامه‌ریزی می‌شود و به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود. کشور با روال مشترک و واحد، میان مردم شیعه و سنی و علما و دانشمندان برگزار خواهد شد و فعالیت های فرهنگی، آموزشی و دینی برگزار می شود که به ترویج صلح، همبستگی و تعامل بین اعضای جوامع مختلف اسلامی کمک می کند
در هفته وحدت برگزاری مراسم تکریم شخصیت‌های برجسته قرآنی، مدیران موسسات و مکتب خانه‌های شاخص در مراکز استان‌ها و همایش مردمی‌سازی روایت هنرمندانه وحدت، در قالب هنر تئاتر و نمایش‌های های خیابانی در سراسر کشور و به‌ویژه در استان‌های اهل سنت با همراهی خانواده‌های شهدای اهل سنت و نشست‌های مختلف با حضور فرهیختگان اهل سنت و شیعه از دیگر برنامه‌های این هفته می باشد.

تبلیغات شهری مناسب برای هفته وحدت در سراسر کشور توسط سازمان شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی انجام می شود.
با توجه به شرایط کنونی دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود زمینه بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی بیش از پیش فراهم می‌آید.
پیامبر گرامی اسلام و خاندان پاکش کانون و محور اصلی حفظ و تقویت وحدت مسلمانان جهان هستند و هر مسلمانی که خود را پیرو راستین پیامبر و اهل بیتش می داند باید نسبت به وحدت مسلمانان توجه ویژه داشته باشد.مسلمانان برای دفاع از کیان امت اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان به‌ویژه اسرائیل جنایتکار نباید از مسئله وحدت غافل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار