رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران گفت: ظرفیت نگهداری ۵۰۰ قلاده میمون در ایران برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی تا ۲۲ بهمن امسال فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲ 11 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمد جوان، رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران پیش از ظهر امروز در آیین آغاز پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست‌وششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار کرد: جایگاه انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران با حدود یک هزار و ۳۰۰ عضو در حوزه علوم پزشکی بسیار ارزنده است.

وی تصریح کرد: ۵۵ سال از تشکیل انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران می‌گذرد و یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های علمی در کشور محسوب می‌شود.

رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران ادامه داد: این انجمن در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قدیمی‌ترین و یکی از فعال‌ترین انجمن‌های علمی کشور است و با خوش‌فکری از ۵۵ سال قبل در رشته‌های علوم پایه فعالیت آن آغاز شد.

جوان تصریح کرد: افراد و دانشمندان بسیاری سال‌ها کمک کردند تا برنامه‌های انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران با قوت برگزار شود.

وی بیان کرد: انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در راستای همگرایی علمی و دستیابی به موفقیت‌های علمی، فعالیت‌های خوبی داشته و دستاورد‌های خوبی نیز در پی آن حاصل شده است.

رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران گفت: این انجمن در حوزه تحقیقات و راه‌اندازی دوره‌های phd در کشور خط‌شکن بوده است و در سطح منطقه، آسیا و جهان نیز در هیأت مدیره انجمن‌های جهانی عضویت دارد و هم‌اکنون نیز در آسیا عضو هیأت مدیره یک انجمن علمی است.

جوانی تصریح کرد: ۲ مجله علمی در انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران فعالیت دارند و مجله انگلیسی این انجمن به‌زودی در سطح ISI منتشر می‌شود.

وی گفت: مهم‌ترین مسأله امروز این است که در علوم فیزیولوژی و فارماکولوژی قرار است چه کار‌هایی انجام شود؟

رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران افزود: در حوزه پزشکی آینده، آنچه مهم به نظر می‌رسد، پزشکی ترمیمی است و اتفاقاتی که بر پایه علوم دیگر می‌افتد، در این بخش نیز بسیار اهمیت دارد.

جوان گفت: نقش فیزیولوژی و فارماکولوژی در درمان‌های جدید بسیار مشخص است و باید به حوزه‌های نوین این علوم هم ورود شود.

وی افزود: ورود به پزشکی ترمیمی علی‌رغم تمام توانمندی‌های متخصصان ایرانی همچنان کم است و باید توانمندی‌های خود را به میدان بیاوریم و در این حوزه نیز اقدام کنیم.

رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران تصریح کرد: فیزیولوژیست‌ها توان درک جامع از بدن انسان را دارند و باید به این حوزه بر مبنای داده‌های علمی ورود شود و درمان‌های دقیق‌تر هم مدنظر قرار گیرد.

جوان گفت: در حوزه‌های کلان‌داده‌ها و هوش مصنوعی نیز باید ورود جدی‌تری انجام شود و این حوزه‌ها، بخش‌هایی است که چاره‌ای نداریم جز اینکه بدان ورود کنیم؛ چراکه آینده رشته‌های فیزیولوژی و فارماکولوژی به آن‌ها وابسته است.

وی تصریح کرد: زیرساخت خوبی در کشور در حال آماده شدن بوده و ظرفیت نگهداری ۵۰۰ قلاده میمون را به‌زودی فراهم خواهیم کرد و آن‌ها تا ۲۲ بهمن در اختیار محققان و پژوهشگران فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران قرار می‌گیرند.

رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران گفت: این زیرساخت‌ها برای کار‌های علوم شناختی و علوم محض موردنیاز است و با تلاش‌های انجام‌شده، آماده می‌شود.

جوان بیان کرد: پس از آماده‌سازی این زیرساخت‌ها، می‌توان گفت ایران در آسیا دارای نمونه‌های برتر زیرساخت‌های این‌چنین خواهد بود.

وی گفت: آینده فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در دست جوانان و دانشمندان کنونی است و ما فارغ از هر شرایطی که در آن قرار داریم، مدیون مردم خودمان هستیم و باید برای نجات کشور و آینده بهتر ایران کار کرده و دین خودمان را ادا کنیم.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار