سفیدپوشان عرصه خدمت ب بسم الله را که گفتند، هزار خدمت درمانی به مردم کمتربرخوردار آق قلا ارائه شد، همه چیز خوب پیش رفت، درد دندان پیش از هر درد دیگری آرام گرفت نه خبری از دریافت هزینه بود و نه کم کاری، فقط خدمتی بود از بچه‌های تیپ جهادی ۱۲ مستضعفین.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲ 10 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، این بار قرعه به نام آق قلا افتاد، قرعه خدمت، خدمت به افراد کم‌برخوردار مناطق سیل‌زده این شهرستان در روستا‌های کل آباد و عیدگاه.

سفیدپوشان ترم آخر دندانپزشکی و پزشکی از سراسر کشور بسیج شدند تا به درمان نیازمندان خدمت بپردازند.

برخی باور نمی‌کردند که خدمت دندانپزشکی را رایگان دریافت کنند یا اینکه فکر می‌کردند مقصود ویزیت سرپایی بوده و خبری از کشیدن و ترمیم دندان نیست، اما اینطور نشد.

این اردوی جهادی توسط سایت درمانی پیامبر اکرم (ص) به همت تیپ ۱۲ جهادی مستضعفین بنیاد برکت طی روز‌های اخیر درست در هفته وحدت در منطقه سنی و شیعه‌نشین شهر آق قلا به مدت چهار روز برگزار شد.

پزشکان آینده "ب" بسم الله را گفتند و خودشان را نه تنها یک پزشک بلکه جهادگری دیدند که بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی به درمان بیماران نیازمند می‌پردازد.

استقرار ۲۱ یونیت با حضور ۲۵ دندانپزشک فضای استقرار تیم جهادی را تبدیل به کلینیک بزرگ دندانپزشکی کرده بود و سرانجام به ارائه بیش از هزار خدمت دندانپزشکی ختم شد.

مردم با گویش‌ها و مذاهب مختلف وارد و با لبخند رضایت از سالن درمان به درب خروجی هدایت می‌شدند و نگران این بودند که نکند این بار آخری باشد که چنین خدماتی در این روستا ارائه می‌شود، از این رو مراجعه بیش از حد توقع و فراتر از جامعه هدف بود که البته همگی به همت و تلاش نیرو‌های جهادی ویزیت و درمان شدند.

شاید عجیب باشد، اما هستند کسانی که برای پرداخت هزینه کشیدن یک دندان در مضیقه قرار دارند، کسانی که حین کار و در طول شبانه روز درد را تحمل می‌کنند، مسکن و آنتی بیوتیک را پشت هم مصرف می‌کنند تا کارشان به کشیدن نرسد تا نکند با ایجاد محدودیت برای خود و خانواده مبلغ هنگفتی را پرداخت کنند.

اینکه تیپ جهادی ۱۲ مستضعفین فارغ از مرز‌های استانی از سال گذشته تاکنون توانسته به بیش از ۲۱ استان کشور بدون هیچ چشم‌داشتی خدمت ارائه کند یعنی انسانیت هنوز زنده است، یعنی در میان تاریکی‌ها چراغی روشن است نوری که درست به‌موقع همه جا را روشن می‌کند، گرچه همیشگی نیست، اما تسکینی موقت است بر درد‌های دائمی دردمندان.

در روز‌هایی که شاید همسایه از درد همسایه بی خبر است هستند کسانی که برای کمک به هم نوع خود سر از پا نمیشناسند، کار که دلی باشد قطعا خوب از آب در می‌آید.





به گفته محمد ودود حیدری فرمانده تیپ جهادی مستضعفین؛ دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و رفاه، سازمان بهزیستی و ... از جمله نهاد‌های پشتیبان و دست اندرکار برگزاری این اردوی جهادی بودند.

رحمان بردی اوزونی دوجی مدیر شبکه بهداشت و درمان آق قلا نیز از پایش سلامت و معاینات غربالگری بیماران از مدت‌ها قبل از برگزاری این اردوی جهادی خبر داد. در این طرح نوجوانان و کودکان زیر ۱۴ سال و مادران دارای کودک شیرخوار برای دریافت خدمت شناسایی شده اند.

مواد بهداشتی و دندانپزشکی نیز به گفته قربان زنگانه مدیرکل تامین اجتماعی گلستان توسط این سازمان تامین شد.

انسجام و وحدت میان دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های جهادی همه و همه مهری است که سند پیشنویس شده دشمنان انقلاب و اسلام مبنی بر خدشه‌دار شدن وحدت و امنیت در کشور را باطل می‌کند.
منبع/فارس

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار