نایب رئیس اتاق بازرگانی استان همدان اتاق های بازرگانی را یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور دانست و گفت: در چند ساله اخیر به ویژه در دوره ششم و هفتم اتاق های بازرگانی، تعامل بسیار خوبی که با سه قوه داشتند.
کد خبر: ۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶ 26 January 2015

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان همدان اتاق های بازرگانی را یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور دانست و گفت: در چند ساله اخیر به ویژه در دوره ششم و هفتم اتاق های بازرگانی، تعامل بسیار خوبی که با سه قوه داشتند.

به گزارش ایسنا؛"حسن بهرامی"  پیشرفت بخش خصوصی با رایزنی های انجام شده و ایجاد میزهای مشترک همدان با اتاق های اسپارتا، اتاق هرات اتاق ایندو، ایران، اتاق ایکاترینبورگ و عقد تفاهم نامه های همکاری مشترک با اقلیم کردستان عراق، نجف و بابل، اتاق کابل و هرات، اتاق آلماتی، اتاق بازرگانی منطقه اورال، اتاق یالواچ، اتاق بنغازی، انجمن اوسیاد و اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان عراق را تشريح كرد.

وی حمایت از همکاران اقتصادی در اعزام به دیگر کشورهای هدف با همکاری اتاق های کشور را گامي موثر در رشد اقتصادي عنوان كرد و افزود: یکی از اقدامات مثبت گفتگوی بخش خصوصی با دولت برای رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور است که به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسید.

بهرامي اظهار كرد: در سال جاری تاکنون 61 مورد جلسه کارگروه اشتغال، شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی، کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی، کارگروه پژوهش و فناوری، اشتغال بانوان، شورای اداری و درس اخلاق استانداری، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شورای برنامه ریزی، کارگروه صنعت و معدن، پدافند غیرعامل، تنظیم بازار در استان و کشور انجام شده که نتایج بسیار خوبی هم داشته است.

وي گفت: از دیگر اقدامات موثر تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار است که این تعامل بسیار خوب با قوه مقننه و تصویب این قانون گامی مثبت در حوزه اقتصاد کشور به شمار مي رود.

سرپرست اتاق بازرگانی ملایر یکی از اقدامات خوب اتاق بازرگانی استان را تأسیس مرکز داوری در محل اتاق استان دانست و افزود: از این طریق نسبت به دعاوی و شکایات تجار در سطح استانی و حتی بین المللی با تعامل با قوه قضائیه، به صورت تخصصی و حرفه ای در دادگستری رسیدگی مي شود.

وی ادامه داد: کلیه واحدهای تجاری می توانند در قراردادهای اقتصادی و تجاری حکمیت را اتاق بازرگانی قرار بدهند و تجار از این مرکز به عنوان پشتوانه ای در تمامی معاملات خود بهره مند مي شوند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان به خدمات دهی به بیش از 200 نفر فعالان اقتصادی شهرستان ملاير،‌ اشاره كرد و افزود: به طور میانگین سالانه 50 درصد سهم صادرات استان از آن ملاير است.

بهرامي‌ يادآور شد: صدور گواهی مبدا،تکمیل پرونده های اخذ کارت بازرگانی و پیگیری صدور کارت بازرگانی داشته و ایجاد اداره گمرک در شهرستان ملایر و تاسیس انجمن تولید و صادرکنندگان مبل و منبت ملایر و ایجاد اداره ارزش افزوده مالیاتی در شهرستان، حاصل تلاش و زحمات اتاق ملایر است.

وي ‌خاطرنشان كرد: پس از مجوز رسمی از بهمن 90 تاکنون 718  فقره گواهی مبدأ به میزان حجمی 12 هزار و 956 تن و به ارزش ارزی  25 میلیون و 994 هزار و 221 دلار از اتاق بازرگانی ملایر صادر شده است.

سرپرست اتاق بازرگانی ملایر گفت: انواع کشمش تیزابی، انگوری و آفتابی، مغز پسته، سیمان، پارافین جامد، میخ آهنی، منسوج نبافته، خرمای کبکاب، وازلین، تخمه هندوانه، رطب مضافتی، شیره انگور و لبنیات انواع اقلام صادراتی اين شهرستان هستند.

بهرامي ‌افزود: امارات متحده عربی، سوریه، هند، اتیوپی، اکوادور، کویت ، ترکیه، پرو، مراکش، مالزی، عراق، اوکراین، رومانی، روسیه، بلاروس،مجارستان، لهستان، پاکستان، الجزایر، قزاقستان، کانادا، مالزی، مولداوی، آلبانیا کشورهای مقصد محصولات صادراتي ملاير هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار