معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ایران جزو بالاترین ظرفیت‌های تولید برق در دنیا است و بیش از ۹۱ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق دارد و در خطوط انتقال و توزیع هم قوی هستیم.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ 06 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، داوود منظور، ظهر جمعه در آیین افتتاح نیروگاه سیمین شهر اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح نیروگاه توسط بخش خصوصی در سیمین شهر هستیم و این امر جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: آقای نائمی سرمایه‌گذار این طرح در محل سکونت خود در استان گلستان خدمات تولیدی و زیربنایی بسیاری را در زمینه معدن، شیلات، نیروگاه و ورزش انجام داده است که امیدواریم الگویی برای دیگر صاحبان سرمایه باشد که منابع خود را به خدمات اجتماعی و ظرفیت‌های تولید و خلق ثروت تبدیل کنند.

منظور ادامه داد: هنگامی که دولت را تحویل گرفتیم بالغ بر ۱۵ هزار مگاوات کسری برق داشتیم و شاهد قطعی‌های مکرر در فصل تابستان بودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز به برکت اهتمام دولت و وزارت نیرو سال گذشته و سال جاری شاهد آن بودیم که مخصوصاً در بخش خانگی خاموشی نداشتیم و امیدواریم با توسعه سرمایه‌گذاری برق مطمئن را برای صنعت و کشاورزی تامین کنیم و مدیریت بار برای این دو بخش را شاهد نباشیم.

وی بیان کرد: هم اکنون ایران جزو بالاترین ظرفیت‌های تولید برق در دنیا است و بیش از ۹۱ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق دارد و در خطوط انتقال و توزیع هم قوی هستیم.

منظور با بیان این‌که امیدواریم همین شتاب را در نیروگاه سازی ادامه دهیم، اضافه کرد: در استان گلستان هم در نیروگاه علی آباد سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده و فاز توسعه بخش بخار نیروگاه مرحله مقدماتی خود را آغاز کرده است و ما مجوز‌های لازم را صادر کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: سرمایه‌گذاری کوچک مقیاس در بحث تامین برق و نیروگاه‌های کوچک بسیار حائز اهمیت است، زیرا این نیروگاه‌ها در محل مصرف هستند، بنابراین تلفات انتقال و توزیع که نیروگاه‌های بزرگ دارند را در این نیروگاه نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در کنار نیروگاه‌های کوچک امیدواریم بتوانیم بخش تامین حرارت را هم توسعه دهیم و با این کار راندمان به بیش از ۸۰ درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امیدواریم آقای نائمی یک نیروگاه بخار و دو واحد گازی در منطقه ترکمن صحرا ایجاد کند.

منظور ادامه داد: اقدامات بخش خصوصی مکمل ظرفیت بخش دولتی بوده و دولت در ارائه خدمات نیازمند همکاری بخش خصوصی است.
منبع/فارس

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار