کد خبر: ۱۱۳۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ 05 October 2023

به  گزارش تابناک مازندران ، سید اسماعیل علوی اظهار کرد:

با توجه به اهمیت مدیریت منابع آب و ضرورت‌ استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری، عملیات اجرایی و بهره برداری ایستگاه پمپاژ آببندان واقع در روستای گالشکلا بخش رودپی به ارزش 5 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری اهداف اجرای این طرح را استحصال آب زراعی، بهبود و توسعه اراضی کشاورزی، ذخیره سازی آب از طریق سیلاب‌های فصلی، تقویت سفره های زیرزمینی و تامین آب اراضی کشاورزی به مساحت 180 هکتار اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش کشاورزی، آب مورد نیاز معمولا از طریق چاه، رودخانه یا قنات تامین می‌شود که این منابع انرژی پتانسیل لازم برای تامین فشار مورد نیاز برای آبیاری را ندارند و در اکثر موارد نیازمند دستگاه پمپ هستیم تا این انرژی را از طریق برق یا موتورهای دیزلی تامین شود، تصریح کرد: طراحی ایستگاه پمپاژ و انتخاب پمپ مناسب در آبیاری تحت فشار از اهمیت بالایی برخوردار است و به عوامل مختلفی مثل ارتفاع مزرعه نسبت به پمپ، عمق برداشت آب از منبع، دبی پمپاژ، نوع سیستم، اتصالات موجود و فشار مورد نیاز سیستم بستگی دارد.

علوی گفت: احداث سازه ایستگاه پمپاژ، نصب تاسیسات مکانیکی و هیدرولیک پمپاژ شامل الکتروموتور و متعلقات وابسته در محل ورودی آببندان از عملیات اجرایی این پروژه است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار