نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه قضا با مصادیق ترک فعل برخی مسئولان اجرایی از جمله بعضی زالوصفتان اقتصادی در شبکه توزیع دارو و بیماری خاص و نحوه واگذاری خودرو برخورد کند.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲ 05 October 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان امروز در سفر استانی رئیس دستگاه قضایی به آذربایجان‌شرقی و در دیدار با اقشار مختلف استان، اظهار کرد: از اینکه در این سفر توجه خاصی به اقشار مختلف مردم دارند، خودشان حکایت از آن دارد تمام اقشار در این جلسه حضور دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مظاهر سنجش عملی ایمان عملی و ولایت‌پذیری از خواص و نخبگان متنفذ میزان پذیرش داوری و قضاوت براساس آموزه‌های وحیانی آسمانی است، گفت: این موضوع در سایه نظام مبارک اسلامی از ایثارگری فداکارانه نسل اول انقلابیون در قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین مصوب شاهد بخشی از آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در چهار دهه گذشته مجازات عناصر فعال در براندازی، تجزیه طلبان از خوزستان تا کردستان و داعشی‌های دهه ۶۰ تا جاسوسان دفاع مقدس، مفسدین اقتصادی و مخلان امنیت در چند سال اخیر داشته  است.

وی گفت: برخی از عوامل سخت کننده معیشت بر مردم برآمده از اهمال‌های غیرموجه و ترک فعل‌های بعضی مسوولان اجرایی در مرکز از قبیل تاخیر که بعضی زالوصفتان اقتصادی نارضایتی در شبکه توزیع دارو و بیماری خاص و نحوه واگذاری خودرو با اتمام کاستی‌ها و مشکلات کیفی موجودشان این موارد ضرورت ورود دستگاه‌ قضایی را به طور جدی مطالبه می‌کند.

امام جمعه تبریز افزود: انتظار داریم در زمینه رسیدگی قوه به طور منظم با اسلوب اداری واحدی تشکیل شده و مسائل پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی مسائل به ورود ملی را می‌طلبد، ادامه داد: مالبختگان بورس و فرابورسی در استان ما به یک معضل تبدیل شده است و انتظار داریم با برگزاری جلسات و فراتر از موضوعات قضایی به متضررین این موضوع به ویژه اقشار آسیب‌پذیر باشیم.

آل‌هاشم بیان کرد: دشمن در تلاش خشمگین‌سازی مردم انقلابی و ناامید کردن آنها از مسوولین نظام است و مساله عفاف مهم‌ترین عرصه برای این هدف است.

وی گفت: اجرای صریح و بازدارانده برای پرونده‌های احتکار، جرائم کلان اقتصادی اگر همه جانبه باشد می‌تواند گره‌گشای تجهیز مجموعه سازمان قوه قضاییه در کشور شود. 

نماینده ولی فقیه با تشکر از روند قضازدایی در برنامه کلان شهر، گفت: با احیای عمل قانونی به شئونات دینی اجتماعی علمای بلاد مثل داوری آنها در اختلافات عادی و صلح و سازش شرعی و دوری از تجملات، این روند را شیرین‌تر سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :