مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: ۳۰۰ کیلومتر سیل‌بند در استان در حال اجراست.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 04 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، حسین رضایی امروز در ستاد بحران شهرستان بر انجام اقدامات پیشگیرانه ازجمله لایروبی‌ها و شناسایی پل‌ها تاکید کرد و اظهار کرد: شناسایی نقاط حادثه‌خیز در شهرستان و ایمن سازی این نقاط از مهم‌ترین موارد است که باید در دستور کار دستگاه‌های ستاد بحران قرار داشته باشد.

فرماندار رفسنجان اجرای طرح‌های بالادستی آبخیزداری را راهی موثر در پیشگیری از بروز سیلاب به داخل شهر و خسارت‌های هنگفت دانست و گفت: برای اجرای طرح‌های بالادست شهرستان، ۱۷۰ هزار هکتار طرح مطالعاتی آبخیزداری در این شهرستان توسط دانشگاه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: عدم ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها و مناطق سیل خیز، استفاده از مصالح مناسب برای ساخت و ساز اصولی در مناطق در معرض سیل، خودداری از چادرزدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه از جمله مواردی است که مردم می‌توانند در اقدامات ایمنی قبل از وقوع سیل به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان هم در این نشست اظهار داشت: سال گذشته سیل خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف کشاورزی، منازل، معابر و دیگر اماکن وشهرستان رفسنجان ارد کرد.
حمید سالخورده عنوان کرد: در بحث اجرای سیل‌بند‌ها در استان کرمان ۳۰۰ کیلومتر در دستور کار است که در حال اجراست و این طرح شامل شهرستان‌های سیل‌خیز از جمله رودبار جنوب، رفسنجان و ریگان است.

وی تأکید کرد: مطالعات دقیق باید انجام و حساسیت موضوع احساس شود و اینکه دانشگاه ولیعصر (عج) در این حوزه پای کار است، قابل ستایش است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار