مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: جشنواره قصه‌گویی با شعار کرمانشاه سرزمین قصه‌ها و با هدف معرفی استان کرمانشاه به عنوان قطب قصه‌های سنتی و قصه نویسی در کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 04 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین محمد خیاط زنجانی، اظهار کرد: انیمیشن «بچه زرنگ» از پنج مهرماه در استان کرمانشاه به نمایش درآمد و موضوع این انیمیشن محیط زیست، حفظ هویت و مسائل معنوی در کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی برای عرضه فعالیت‌های حوزه نوجوانان از طریق دستگاه‌ها، افزود: برای نخستین بار در کشور جشنواره قصه‌گویی با شعار کرمانشاه سرزمین قصه‌ها و با هدف معرفی استان کرمانشاه به عنوان قطب قصه‌های سنتی و قصه نویسی در کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های مختلف در زمینه قصه‌گویی یک فرهنگ ماندگار را در جامعه تثبیت کنیم.

وی ادامه داد: با عمومی‌سازی قصه‌گویی در بین آحاد جامعه خانواده‌های ایرانی از قصه‌های ایرانی و قصه‌های بومی و از اثرات تربیتی قصه و قصه‌گویی که قرآن کریم نیز بر آن تاکید دارد بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ماه کودک و نوجوان (١۴ مهرماه الی ١۴ آبان ماه) رویداد استعدادیابی عصر کانون نیز برگزار می‌شود و اجرا کنندگان این رویداد خود نوجوانان هستند به این ترتیب نوجوانان دارای استعداد و خلاقیت در زمینه اجرای صحنه با ارسال تصاویر از توانمندی خود مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: با پایش این تصاویر آن بخش از استعدادهایی که امکان عرضه بر روی صحنه را داشته باشند در اختتامیه این رویداد شرکت خواهند کرد.

خیاط زنجانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز به قله نزدیک شدیم، تأکید کرد: با دستان توانای نوجوانان به زودی در قله‌ها قرار می‌گیریم و جایگاه ایران و ایرانی را پررنگ‌تر و اثرگذارتر در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی می‌بینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار