فرماندار کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت موضوع وحدت باید برای جوانان فواید آن را تبیین کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ 04 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین محمدرضا آمویی، اظهار کرد: استان و شهرستان کرمانشاه دارای تنوع قومی و مذهبی از جمله اهل سنت، شیعیان و اهل حق است که در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: این مذاهب و اقوام قرابت و نزدیکی طی سال‌های گذشته داشتند و اگر به پیشینه انقلاب اسلامی بازگردیم یکی از مواردی که حتی از پیش از انقلاب هم مورد توجه دشمنان بوده و به نوعی برای آن در کشور ایران برنامه‌ریزی کردند و با ظهور انقلاب اسلامی بیشتر رایج شده در ٢ موضوع دیده می‌شود.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: نخست بر روی ملی گرایی و تقویت و تعصب نژادی و قومی در کشور ایران تمرکز کردند و دیگر در زمینه تحریک تعصبات فرقه‌ای از جمله شیعی و سنی تلاش کردند.وی گفت: ابتدای انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در واکنش به این ٢ سیاست خصمانه عنوان کردند، از ملی گرایی خطرناک تر و غم انگیزتر ایجاد اختلاف بین اهل سنت و شیعیان و تبلیغات دشمن ساز و فتنه انگیز بین آن‌ها است.

آمویی ادامه داد: بر اساس بیانات امام خمینی (ره) باید به چند نکته توجه کنیم نخست اینکه معنا و مفهوم وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی را در قالب جهاد تبیین اعلام کنیم چرا که قشری از جامعه اهل سنت و شیعه معنا و مفهوم وحدت و ضرورت آن را خصوصا در قشر جوان نمی‌دانند و باید بر روی این مفهوم کار کرد.

وی تشریح کرد: مقام معظم رهبری هم در این زمینه فرمودند، معنای اتحاد بین ملت‌های اسلامی به نوعی در مسائل مربوط و همسوی جهان اسلام باید مد نظر قرار گیرد.

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: در بعد داخلی هم این اقشار در استان کرمانشاه به دلیل قرابت های موجود زندگی مسالمت آمیزی با یکدیگر داشتند.

وی تأکید کرد: مراودات و ازدواج هم بین مذاهب مختلف وجود دارد و همدلی را شاهد هستیم اما لازم است که این تبیین شود و فواید ناشی از وحدت خصوصا برای جوانان مورد توجه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار