استاندار مرکزی گفت:فرمانداران و مسئولان استانی فعال در حوزه انتخابات باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به گفت و گو با نخبگان، توجه ویژه داشته‌ باشند.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹ 01 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه،  در همایش آموزشی انتخابات ویژه فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: ما به عنوان مسئولین اجرایی استان علاوه بر اینکه باید انتخابات سالم و امنی را برگزار کنیم باید در خصوص بالا بردن مشارکت در انتخابات دغدغه داشته باشیم.

وی، با یادآوری خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در اغتشاشات سال‌های اخیر، ادامه داد: دشمنان اسلام و قرآن در اغتشاشات اخیر شکست سنگینی را متحمل شدند و به اهداف خود نرسیدند، اما اکنون با تمام ظرفیت‌ها به میدان آمده‌اند تا انتقام این سرخوردگی را در انتخابات بگیرند.

استاندار مرکزی ادامه داد: دشمنان اکنون در بحث مشارکت در انتخابات متمرکز شده‌اند و باید با هوشیاری، این توطئه دشمنان نیز خنثی‌سازی شود.

مخلص الائمه خاطر نشان کرد: رضایتمندی مردم یک شبه حاصل نمی‌شود و این مهم به تدریج محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: رضایتمندی مردم تنها توسط فرمانداری‌ها به دست نخواهد آمد و این مهم با همکاری و تلاش تمام دستگاه‌ها و اعضا و با هدایتگری استانداری و فرمانداران به دست می‌آید.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: طرح رایحه از سال گذشته در استان مرکزی تشکیل شده و اکنون در استان در حال اجرا است و در این طرح مسئولان استانی و شهرستانی در بین مردم حضور چهره به چهره و بی واسطه دارند.

استاندار مرکزی با اشاره به انجام ۷۷۰ سفر شهرستانی توسط مدیران استان مرکزی در سال گذشته افزود: جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلفی از جمله بهداشت و درمان موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است و بایستی این توفیقات اطلاع رسانی و تبیین شود.

وی در پایان تصریح کرد: نقدی که به دولت وارد شده این است که اعضای هیئت اجرایی برگزاری انتخابات تجربه برگزاری انتخابات را ندارند، در این خصوص باید گفت که بیشتر فرمانداران و معاونان استانداری تجربیات بسیاری در برگزاری انتخابات داشته‌اند و موضوع وجود افرادی که تجربه برگزاری انتخابات ندارند، در دولت‌های گذشته هم وجود داشته که کسب تجربه کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، با تاکید بر برگزاری نشست فرمانداران با هیات‌های نظارت، افزود: نیاز است برگزاری این نشست‌ها برای ظرفیت‌سازی و برگزاری انتخابات سالم و حداکثری در دستور کار فرمانداران قرار گیرد.

نظری با یادآوری ماده ۱۳ انتخابات مبنی بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری انتخابات، گفت: نیاز است ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای برگزاری این رویداد بزرگ در استان پای کار آید.

وی ادامه داد: تاکنون اعتباری برای برگزاری انتخابات در استان مرکزی تخصیص داده نشده و اولویت استان در برگزاری انتخابات، استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اسفندماه امسال برگزار می‌شود و با توجه به احتمال بارش‌ها در این فصل، نیاز است فرمانداری‌ها و دستگاه‌های فعال در حوزه انتخابات، از آمادگی کامل برخوردار باشند.

مسئول هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: قله حرکت ما در سال جاری برگزاری انتخابات است و باید تمام کارها در استان انجام شود و هدف اصلی برگزاری انتخابات باشکوه باشد.

حجت الاسلام امیدرضا مبارک آبادی افزود: امیدآفرینی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید در دستور کار اعضای هیات اجرایی و نظارت استان مرکزی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اعضای هیات اجرایی و نظارت استان مرکزی باید قانون انتخابات را با دقت مطالعه کنند و به جزئیات این قانون نیز تسلط کامل داشته‌باشند.

مسئول هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی ادامه داد: نیاز است هیات اجرایی شهرستان‌های استان تشکیل شود و فرمانداران و روسای هیات‌های نظارت بر این مهم نظارت کامل و پیوست امنیتی داشته‌باشند.

حجت الاسلام مبارک آبادی عنوان کرد: هیات‌های نظارت و اجرایی در شهرستان‌های استان مرکزی باید هم صدایی داشته باشند و از هر صدایی، در شهرستان‌ها جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار