نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در هرمزگان
تابناک هرمزگان- نماینده وزیر اقتصاد در استان گفت با اهتمام و پیگیری ویژه استاندار و همراهی و همکاری مدیران اقتصادی ، هرمزگان امن ترین استان برای سرمایه گذاری کشور شناخته شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ 01 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// دکتر مهدی دسینه مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در ادمه افزود تازه‌ترین گزارش پایش امنیت سرمایه‌گذاری در ایران که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تهیه شده نشان می‌دهد استان هرمزگان در شاخص‌های مرتبط با امنیت سرمایه‌گذاری رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
دسینه با بیان اینکه این گزارش با استفاده از آمارهای رسمی و ارزیابی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ فعال اقتصادی انجام شده است افزود در این شاخص ۷نماگر مهم در قالب مقدارهای عددی محاسبه می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت طبق آخرین محاسبات انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس، استان‌ هرمزگان در زمستان 1401 بهترین عملکرد را از نظر امنیت سرمایه‌گذاری در بین استانهای کشور داشته‌ که در مقایسه با زمستان سال 1400 با صعود یازده پله ای به صدر این پایش رسیده است.
دکتر دسینه بهبود فضای کسب و کار، حمایت مسئولان استانی از سرمایه‌گذاران و جامعه ی عمل پوشاندن مسئولان به وعده‌های اقتصادی داده شده، مشارکت بانک‌ها و موسسات عامل در تولید و اقتصاد استان در به ثمر رسیدن طرح‌های سرمایه‌گذاری، اجرای اقدامات زیرساختی برای توسعه اقتصادی استان، رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران در کارگروه‌های مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی و حذف قوانین مخل کسب و کار در دستگاه‌های اجرایی با اهتمام و پیگیری ویژه استاندار را از دلایل این موفقیت برشمرد.
نماینده وزیر اقتصاد در هرمزگان در پایان گفت یکی از شاخص های مهم در اقتصاد، امنیت سرمایه‌گذاری است و این شاخص ملاکی برای فعالان اقتصادی برای انتخاب محل سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و نتایج مطالعات و آمارهای جهانی نیز نشان می‌دهد، کشورهایی که فضای سرمایه‌گذاری را برای فعالان اقتصادی امن می‌کنند با افزایش سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی مواجه می‌شوند.

انتهای پیام//

برچسب ها: دسینه ، دارایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار