رییس پلیس راهور قم با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در سطح شهر قم وجود دارد، گفت: طی شش ماه گذشته ۲ هزار راکب متخلف موتور سیکلت در این استان تحت آموزش‌های راهنمایی و رانندگی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 30 September 2023

به گزارش تابناک قم، سرهنگ غلامرضا صدفی روز شنبه درگفت‌وگویی با بیان اینکه در شش ماه امسال اعمال قانون موتورسیکلت‌ها متخلف ۱۱ درصد بیشتر شده‌است،افزود: با احتساب موتورسیکلت‌ها پلاک قدیم و پلاک‌های غیربومی تعداد موتورسیکلت‌های فعال در این شهر افزون بر ۳۰۰ هزار وسیله است.

وی با بیان اینکه فرهنگ موتورسواری در قم وضعیت مطلوبی ندارد، ادامه داد: خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی در مساله فرهنگ راهنمایی و رانندگی آنچنان که باید موفق نبوده‌اند.

رییس پلیس راهور استان قم گفت: در حال حاضر بیش از هشت هزار موتورسیکلت متخلف در سطح پارکینگ‌های نیروی انتظامی توقیف است.

قم نیازمند ۱۰ پیست استاندارد موتورسیکلت

صدفی خاطرنشان کرد: در شهری که ۳۰۰ هزار موتورسیکلت وجود دارد باید حداقل ۱۰ پیست استاندارد وجود داشته باشد که جوانان هیجان و سرعت را به آنجا منتقل و قوانین را در شهر اجرا کنند.

وی همچنین بیان داشت: تمام اتباع خارجی مجاز می‌توانند با مراجعه به راهنمایی و رانندگی گواهینامه دریافت کرده و پلاک موتورسیکلت را به نام خودشان ثبت کنند.

صدفی در ادامه با بیان اینکه میانگین حضور پلیس راهور بر سر صحنه تصادفات شهری ۱۰ دقیقه است، یادآور شد: شهروندان مواردی که احیانا پلیس دیرتر از این زمان سر صحنه حاضر می‌شود را با پلیس درمیان بگذارند.

وی با اشاره به ترافیک صبحگاهی شهر قم با بازگشایی مدارس، بیان داشت: برای کنترل ترافیک در شهر قم صلاحیت سنجی سرویس مدارس و کیفیت خودروهای متقاضی با سرعت انجام شد و پیش‌بینی می‌شود با ورود جدی تر سرویس مدارس به جابه‌جایی دانش‌آموزان، شاهد کاهش ترافیک در سطح معابر شهری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای اضافه شده به شهر قم با حجم معابر شهری همخوانی ندارد و از طرف تعداد بالای خودروهای تک سرنشین و عدم استفاده از ناوگان عمومی بر معضل ترافیک شهر قم، دامن زده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار