معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: معضل اساسی کنونی شهرها وجود سکونتگاهای غیررسمی در شهرها به ویژه در کلانشهرها است که فضای بصری و توازن شهر را برهم زده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 28 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان امروز در ششمین اجلاسیه روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهر‌ها که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: معضل اساسی کنونی شهرها، وجود سکونتگا‌های غیررسمی در شهر‌ها به ویژه در کلانشهر‌ها است که فضای بصری و توازن شهر را برهم زده است.

وی افزود: متاسفانه امروزه از ماهیت واقعی شهر پایدار دور شدیم و ویژگی‌های شهر پایدار اکنون کم رنگ‌تر شده است و شاهد معضل‌های متعدد در کلانشهر‌ها و شهر‌ها هستیم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: اگر امروزه در بحث ترافیک با معضل مواجه هستیم این معضل از عدم توجه به شهرپایدار نشات گرفته است.

میرجعفریان عنوان کرد: گسترش سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و غیررسمی همگی مربوط به بحث عدم توجه به توسعه پایدار شهر بوده که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: کاهش جمعیت شهر‌های کوچک و روستا و افزایش حاشیه نشینی شهر‌ها که چالش اساسی است باید مورد بررسی دقیق و تخصصی قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با تاکید بر چیدمان اصولی شهر، تصریح کرد: توزیع ترافیک زمانی رخ می‌دهد که توزیع سفر در سطح شهر داشته باشیم که این موضوع نیز با چیدمان اصولی شهر قابل حل است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار