شهردار اردبیل گفت: شهرداری برابر با برنامه ششم توسعه مقاوم سازی و بازآفرینی بافت های ناکارآمد را در دستور کار قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ 28 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، محمود صفری امروز در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و دومین نشست مشترک با معاونین شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها که به میزبانی شهر اردبیل آغاز شد، اظهار کرد: در راستای پاسخ به مطالبات شهروندان اردبیل، خواستار تسریع در تصویب طرح بازنگری محدوده‌ی بافت تاریخی شهر جهت نوسازی و بازآفرینی هستیم.

شهردار اردبیل گفت: از سال ۹۲ طرح تفصیلی شهر اردبیل بدون هیچ‌گونه اقدام موثری راکد مانده بود که خوشبختانه در طی دو سال اخیر تصویب این طرح مهم و کلیدی به شکل جدی در سطح استانی و ملی پیگیری شد.

یک پنجم شهر اردبیل بافت فرسوده است

وی با بیان این‌که یک پنجم شهر اردبیل بافت فرسوده است، تشریح کرد: در راستای نوسازی بافت فرسوده، شهرداری اردبیل تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته که در حال اجرا است.

شهردار اردبیل با بیان این‌که ساماندهی، مرمت و احیای بافت بازار تاریخی اردبیل با تکیه بر اصالت و حفظ شاکله بافت توسط شهرداری مدنظر است، اضافه کرد: به همین منظور شهرداری اردبیل با بهره‌گیری از مشاور ذی‌صلاح و نظر کارشناسان این حوزه، طرح ساماندهی بازار تاریخی شهر را در مساحتی به وسعت ۷ هزار و ۴۵۰ متر مربع تهیه و این طرح به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است، لذا ضرورت بررسی و ابلاغ آن توسط وزارت میراث فرهنگی بسیار حیاطی و مهم است.

صفری با تاکید بر تسریع در بررسی و تصویب طرح تفصیلی اردبیل پس از یک دهه وقفه، گفت: پس از برگزاری ده‌ها جلسه و بررسی میدانی تمام نقاط شهر در جهت اعتلای برنامه‌های شهری و رفع مشکلات شهروندان طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب و به زودی ابلاغ خواهد شد.

افزایش ۱۰۴ هکتاری فضای سبز در ورودی‌های شهر اردبیل

شهردار اردبیل با اشاره به ضرورت بهسازی محور‌ها و مبادی ورودی شهر که از عناصر شاخص بارز هر شهر به حساب می‌آید، تاکید کرد: شهرداری اردبیل با هدف تعیین تکلیف اراضی مجاور ورودی‌ها و جلوگیری و رفع کاربری‌های مزاحم و ناسازگار و رفع بی نظمی و اغتشاشات بصری، طراحی ورودی‌های شهر اردبیل را به اتمام رسانده که به طور مثال ۱۰۴ هکتار در این مبادی فضای سبز ایجاد خواهد شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار