سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: چهار هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان از بودجه سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه تعیین تکلیف شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 28 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین عبدالوحید محمدی، اظهار کرد: بهار امسال رتبه بیکاری استان کرمانشاه هفت پله تغییر کرد که ایجاد اشتغال و ورود سرمایه منجر به این ارتقا شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری فقط ورود سرمایه‌های کلان نیست، افزود: سرمایه خرد و سایر راه‌های تأمین منابع مالی هم داریم لذا برای تأمین مالی پروژه‌های صنعتی کرمانشاه از طریق بورس اقدام می‌کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه چهار هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در طول مدت زمانی که از انقلاب گذشته همه خدمت کردند، افزود: انتقاد از عملکرد و اقدامات وجود دارد و انتقاد باید باشد اما آنچه در کشور و خصوصا استان کرمانشاه نقطه ضعف است نبودِ تبلیغات و ارائه عملکرد است.

این مقام مسئول اذعان کرد: در حوزه جنگ تحمیلی با وجود اینکه استان کرمانشاه بعد از خوزستان دومین استان اثرگذار بوده امروز نقش ویژه آن به خوبی تبیین نشده لذا استان کرمانشاه در حوزه پیوست رسانه‌ای و تبلیغات ضعیف است.

محمدی با اشاره به عوامل اثرگذار در عدم جذب سرمایه به استان، عنوان کرد: نقاط ضعف استان کرمانشاه را برجسته می‌کنیم که این امر در جذب سرمایه‌گذار اثر منفی دارد و خروج سرمایه‌های کرمانشاهیان از استان را هم در پی دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا و بر اساس بررسی منابع مصارف بانکی و سطح درآمدی مردم استان کرمانشاه مشخص شد که کل درآمد داخل استان نیست و به بانک‌های خارج از استان منتقل می‌شود که به جو ایجاد شده توسط ما بستگی دارد چرا که سرمایه‌گذار به امنیت اقتصادی توجه ویژه می‌کند.

این مقام مسئول تشریح کرد: فصل گذشته فضای کسب و کار در استان کرمانشاه پنج رتبه بهبود یافته که بهبودی پنج پله ای فضای کسب و کار یعنی سرمایه‌گذاری را تسهیل کردیم و مشکلات کمتر شده است.

وی درباره پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها، گفت: قانونی برای بانک‌های دولتی وجود دارد که باید ٨٠ درصد منابع خود را تسهیلات پرداخت کنند که در استان بیش از ١٠٠ درصد هم پرداخت می‌شود اما این قانون مشکلاتی دارد که پیگیر آن هستیم در همین راستا بانک‌های خصوصی را هم موظف به پرداخت تسهیلات می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها یک مسأله کلان است و باید در سطح ملی حل شود، اضافه کرد: در حد توان خود سعی کردیم پرداخت‌ها را تسهیل کرده و جذب منابع داشته باشیم لذا از منابع استان‌های برخوردار به کرمانشاه آوردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار