فرماندار محلات گفت: نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در تاریخ 18 تا 21 مهر در محلات با حضور قطعی 360 شرکت داخلی و خارجی برگزار میشود.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ 28 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی سید حسین حسینی فرماندار شهرستان محلات گفت: ۳۶۰ شرکت داخلی و خارجی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ حضور دارند.
سید حسین حسینی ادامه داد: ۱۲۰ هزار متر مربع مساحت نمایشگاه این دوره است و سفرای ۱۵ کشور نیز در نمایشگاه حضور دارند.
وی بیان کرد: نمایشگاه سنگ نیم ور تنها نمایشگاه بین المللی است که خارج از پایتخت هرساله برگزار می شود و این موفقیت نتیجه تلاش های فعالان عرصه سنگ است.
فرماندار شهرستان محلات گفت: ایران جزو اولین تولید کنندگان سنگ است اما سهم صادرات کشور کمتر از نیم درصد است.

همچنین علی جودکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عصر چهارشنبه در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در فرمانداری محلات افزود: نمایشگاه سنگ در نیم ور محلات تنها مرکز نمایشگاه ۱۰۰ درصد خصوصی در سطح کشور است.
جودکی با تاکید بر حمایت دولت از بخش خصوصی اظهار کرد: در ۱۴ دوره قبل برگزاری نمایشگاه سنگ کارهای بسیاری شده تا عنوان نمایشگاه بین المللی پیدا کنیم و هنوز به نقطه اصلی و هدف نهایی نرسیده ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: راه اندازی محل عرضه سنگ کل در نمایشگاه نیم ور محلات و خرید متقاضیان خارجی از نمایشگاه سبب حذف دلالان، ایجاد پایانه صادراتی از جمله مزایای راه اندازی این نمایشگاه است.
وی ادامه داد: ۲۲ استان در کشور سنگ تزیینی دارند و تمام معادن صادراتی در این نمایشگاه حضور دارند.
جودکی با اشاره به اهمیت راه اندازی پایانه صادراتی سنگ در نیم ور محلات بیان کرد: این پایانه موجب شکوفایی اقتصاد این منطقه خواهد شد. با راه اندازی پایانه صادراتی سنگ امکانات گمرکی ایجاد و اقتصاد منطقه شکوفا می شود.
وی ادامه داد: سهم ایران از میزان سنگ تزیینی ۱۱ درصد اما مشارکت در این حوزه کمتر از نیم درصد است.

وی یادآور شد: ایران رتبه چهارم دنیا در ذخایر سنگ تزیینی را دارد و از نظر تنوع سنگ های تزیینی دارای رتبه نخست در دنیا است.

وی تاکید کرد: نمایشگاه بین المللی فرصت مغتنمی برای کشور است چراکه نمایشگاه سنگ نیم ور محلات بعد از نمایشگاه های برزیل و هند و ایتالیا، رتبه پنجم بین المللی دنیا را دارد و برای صاحبان کسب و کار سنگ در دنیا شناخته شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: بالغ بر ۲۰ سفیر برای حضور در نمایشگاه پانزدهم سنگ ایران دعوت شدند و هیات تجاری ۲۵ کشور برای حضور در این دوره از نمایشگاه سنگ اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حوزه تولید و فرآوری سنگ مشکلات بسیاری داریم چراکه ماشین آلات فرسوده است و بروز رسانی آنها نیازمند اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت از سوی بانک های عامل است.
جودکی با اشاره حضور ماشین آلات معدنی در حوزه تولید داخل مانند هپکو و ماشین آلات تعمیر و نگهداری هسکو هم ماشین آلاتی که می توانند تولید را وارد کنند.
جودکی تاکید کرد: اولویت اول در سیاستگذاری، استفاده از توان داخلی است و هپکو پس از بازگشت به چرخه تولید نشان داده که می تواند برند باشد و برای تحقق این مهم نیز نیاز به حمایت و همدلی است.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از نمایشگاه سنگ آسیب شناسی انجام می شود تا مشکلات برای برگزاری بهتر نمایشگاه در سال آینده رفع شود.

جودکی گفت: ۱۴ دوره برگزاری نمایشگاه سنگ در نیم ور محلات سبب رشد کیفی و کمی نمایشگاه در زمینه شرکت کنندگان، بازدید کنندگان تخصصی شده است.
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: در معادن ۵۰ درصد، فرآوری سنگ انجام می شود و صادرات سنگ کوپ به معنای خام فروشی وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار