عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بهره برداری از مرکز داده پشتیبان دوم شهرداری قم، گفت: راه اندازی این مرکز از نظر پدافندی و ارتقای سطح خدمت رسانی در عرصه‌های مختلف عمرانی، فنی و مهندسی، حمل‌ونقل، پسماند و غیره حائز اهمیت بالایی است.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 27 September 2023

معصومه آمره روز چهارشنبه در گفت‌وگو یی بیان داشت: در اغتشاشات سال گذشته سایت و مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری قم مورد حمله هکری قرار گرفت و با تاکید کمیته معاونت امنیت اطلاعات ، معاونت هوشمندسازی تشکیل و به دلیل اهمیت از مابقی معاونت‌های سازمان تفکیک شد.

وی بیان داشت: بیش از ۷۰ سامانه نرم‌افزاری در حوزه‌های مختلف مالی،حسابداری، شهرسازی و غیره در شهرداری قم فعال است.

مرکز داده پشتیبان دوم شهرداری قم راه اندازی شد

آمره ادامه داد: در حوزه شهرسازی، فنی و عمرانی، مدیریت پل‌ها، مدیریت آسفالت، مدیریت حمل‌ونقل، حفاری و غیره نیز مرکز داده پشتیبان شهرداری قم فضای مطلوب تری جهت پردازش و ذخیره اطلاعات حیاتی مدیریت شهری فراهم آورده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اطلاعات و داده‌های مختلف در حوزه خدمات شهری، اصناف، آتش نشانی، آرامستانها، پسماند، پارک‌ها و غیره همه در مرکز پشتیبان شهرداری قم ذخیره و نگهداری می‌شود.

وی یادآور شد: در صورتی که مرکز داده ضعیف باشد و زیرساخت‌های آن مطمئن نباشد نمی‌تواند خدمات مستمر و پایداری را به شهروندان ارائه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار