همزمان با هفته وحدت
مدیر حوزه علمیه البرز از اعزام ۱۵۰ نفر از بانوان مبلغ به اماکن مختلف و جمع‌های بانوان و دختران در مدارس و دانشگاه‌ها به‌مناسبت هفته وحدت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 27 September 2023

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام صادق خوئینی، مدیر حوزه علمیه البرز با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه‌های علمیه استان به‌مناسبت فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: بر پایه تأکیدات آیات قرآن کریم، روایات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، اگر مسلمانان در یک جبهه متحد باشند، هیچ دشمنی نمی‌تواند به اسلام لطمه‌ای وارد کند.

وی افزود: دشمنان دین و قرآن در طول تاریخ از اتحاد و شکل‌گیری مسلمانان ناراحت و احساس نگرانی کرده‌اند، همواره با جبهه حق و باطل رو‌برو بوده‌ایم که جبهه حق به خاطر اتحاد و انسجام مسلمانان پیروز بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه وحدت مهمترین مؤلفه اقتدار است، بیان کرد: امامان انقلاب همواره تأکیداتی بر حفظ وحدت داشته‌اند و آن را جزئی از اعتقادات می‌دانند و سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران نیز که برگرفته از قرآن و اسلام است، بر همین اعتقادات استوار است.

خوئینی گفت: در طول عمر پربرکت ۴۴ ساله انقلاب اسلامی دشمن از وحدت مردم، اقلیت‌ها و مذاهب‌ نگران بوده است، لذا در تلاش هستند با راه‌اندازی جنگ مذاهب، بین مسلمانان برادرکشی راه بیندازند که تاکنون به رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری شکست خورده و به این هدف خود نرسیده‌اند.

مدیر حوزه علمیه البرز هفته وحدت را بهترین فرصت برای بیان دیدگاه‌ها و مشترکات شیعه و سنی دانست و افزود: دشمن در حوادث سال گذشته به دنبال راه‌اندازی جنگ بین شیعه و سنی بود که با هوشیاری علما و بزرگان شیعه و سنی و پای‌کار بودن دستگاه‌ امنیتی و انتظامی باری دیگر شکست خوردند و به هدف شوم خود نرسیدند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته وحدت در حوزه‌های علمیه استان البرز گفت: برگزاری نشست علمی با حضور طلاب و دانشجویان به‌ویژه دانشجویان اهل تسنن در مدارس علمیه استان، اهدای کتاب با موضوع وحدت بین طلاب، برگزاری میزگردها با حضور علمای شیعه و سنی و تقدیر و تجلیل از شخصیت‌ها و فعالان حوزه فرهنگی و دینی از جمله این برنامه‌هاست.

این مسئول همچنین از برگزاری پویش «قرآن هرگز نمی‌سوزد» به پیروی و تأسی از اقدام دلیرانه ریاست جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد و اظهار کرد: در این پویش شرکت‌کنندگان آثار محتوایی ویژه را در قالب عکس نوشته، اینفوگرافی، موشن‌گرافی و... در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

خوئینی در پایان با اشاره به اعزام ۱۵۰ نفر از بانوان مبلغ به اماکن مختلف و جمع‌های بانوان و دختران در مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بانوان مبلغ با حضور در بین بانوان با محوریت حفظ وحدت سخنرانی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار