همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) آیین نمادین زنگ انتظار با حضور امام جمعه شهر ایلام در مدرسه متوسطه اول شهید صابری شهر ایلام برگزار گردید.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ 27 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام ضمن تبریک عید بیعت و  آغاز امامت امام زمان (عج)، توجه به رفتار و عملکرد را زمینه ساز ظهور دانست و گفت: فلسفه غیبت امام عصر (عج) به واسطه عدم شایستگی ما برای درک ایشان رقم خورده است و هر منتظر واقعی باید رفتار، گفتار و عمل خویش را در راستای رضایت امام زمان عج قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در ادامه با بیان روایتی از حضرت ولیعصر (عج) به حضور و آگاهی ایشان به احوالات شیعیان اشاره کرد و افزود: همان گونه که امام صادق (ع) فرمودند ما شیعیان وظیفه داریم زینت بخش امت خود  باشیم.

وی به دانش آموزان توصیه کرد ارتباط خود با خدا و ائمه اطهار (ع) را همواره تقویت نمایند زیرا آرامش و  موفقیت انسان در این ارتباط قرار دارد.

امام جمعه ایلام در بخش پایانی سخنان خود امید به آینده و تلاش برای رسیدن به قله های  علم و دانش را ضروری دانست و گفت: با وجود تمامی سختی و مشکلات، آینده پیش رو آینده ای امیدبخش و روشن استـ

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام  نیز ضمن تبربک آغاز امامت امام زمان عج و آغاز سال تحصیلی، به مناسبت هفته دفاع مقدس ، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و به بیان رشادت های آنان پرداخت.

علی درویشی در ادامه خطاب به دانش آموزان خاطر نشان کرد : رفاه، آسایش، امنیت و آرامش امروز ما،  مدیون خون  شهدای هشت  انقلاب اسلامی است و رسالت و وظیفه ما در این زمینه پیمودن راه شهداست.

وی با تبریک آغازین روز های آغاز امامت امام عصر( عج) ، شیعه بودن و منتظر واقعی بودن را یک افتخار دانست و گفت : انتظار فرج و دعا برای ظهور آقا امام زمان (عج) یکی از وظایف منتظران است ان شاءالله دانش آموزان با تلاش در این راه، زمینه ساز ظهور گردند.

گفتنی است؛ قرائت قرآن، سرود ملی ،پخش شیرینی، سرود دانش آموزی از دیگر بخش های این آیین بود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار