کوچ پاییزه عشایر فارس از ۱۵ آبان ماه امسال آغاز می‌شود .
کد خبر: ۱۱۲۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 25 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: به منظور جلوگیری از بهره‌برداری و تخریب مراتع، کوچ پاییزه عشایر از ۱۵ آبان ماه امسال آغاز می‌شود.
حجت اله مرادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه به منظور جلوگیری از بهره‌برداری و تخریب مراتع، کوچ پاییزه عشایر از ۱۵ آبان ماه امسال آغاز می‌شود، اظهار کرد: ورود دام به مراتع قشلاقی، قبل از پانزدهم آبان ماه ممنوع است.

او ادامه داد: ورود هرگونه دام به مراتع استان از ۱۵ آبان ۱۴۰۲ تعیین شده است به همین جهت آن دسته از مرتعداران و دامداران ساکن در مراتع ییلاقی استان که قصد عبور دام از این مراتع را دارند باید در زمان جابجایی دام تقویم زمان بندی کوچ را رعایت و از ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی قبل از موعد مقرر خودداری کنند.

مرادی تصریح کرد: با توجه به لزوم تمدید سالانه پروانه چَرا مرتعداران کوچنده در هنگام جابجایی دام پروانه چَرای معتبر (تمدید شده) یا قرارداد طرح مرتعداری مرتع قشلاقی را به همراه داشته باشند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از شرکت‌های باربری خواست از صدور بارنامه به مقصد استان‌های فارس و بوشهر تا قبل از ۱۳ آبان ۱۴۰۲ بدون مجوز حمل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خودداری کند.

مرادی با بیان اینکه حمل دام توسط تریلی، کامیون و کامیونت در استان فارس از ۱۳ آبان ۱۴۰۲ بلامانع است، گفت: به استناد تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، جریمه هر واحد دامی متخلف ۷ میلیون و ۲۰ هزار ریال است.

او از مردم و طبیعت دوستان استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را با شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

برچسب ها: کوچ عشایر ، آبان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار