امام جمعه موقت اصفهان گفت: رییس جمهور مواضع اصولی و بسیار مهم نظام را با صراحت از تریبون سازمان ملل به گوش جهانیان رساندند و سخرانی ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل با عزت و قدرت همراه بود.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 22 September 2023

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: سفر رییس جمهور کشورمان به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل با عزت و قدرت همراه بود و ایشان مواضع اصولی و بسیار مهم نظام را با صراحت از تریبون سازمان ملل به گوش جهانیان رساند.

وی ادامه داد: رییس جمهور در سخنرانی جمع عمومی سازمان ملل بر مواضع صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تاکید کرد و نسبت به اهانت و هتک حرمت به قرآن کریم واکنش نشان داد که جای تشکر دارد.

خطیب نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: رییس جمهور کشورمان در حاشیه این سفر، دیدارهایی با سران کشورهای مختلف داشتند که بازتاب‌های متعددی را درپی داشت و نشان‌دهنده عزت و قدرت ایران اسلامی بود.

آیت الله مهدوی یادآور شد: پاسخ رییس جمهور ایران به سوالات خبرنگاران آمریکایی در مقابل، اجتناب رییس جمهور آمریکا از پاسخ‌ به سوالات خبرنگاران ایرانی حقایقی مهمی را برای حق طلبان آشکار کرد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با سفر رییس جمهور به نیویورک بخشی از اموال بلوک شده ایران نیز آزاد شد و همچنین برخی از زندانیان ایرانی و آمریکایی تبادل شدند و آمریکایی‌ها در این موضوع مجبور به تعامل و عقب نشینی در مواضع خود شدند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: پیامد سفر رییس جمهور که همراه با عزت و قدرت بود تأثیری مثبتی در رُشد اقتصادی و جلوگیری از توّرم خواهد داشت.

همچنین خطیب نماز جمعه اصفهان در بخشی از خطبه اول نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: هشتم ماه ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام مهدوی (عج) است و امامت ایشان بدون فاصله بعد از شهادت پدر بزرگوارشان آغاز می‌شود.

وی افزود: امام یازدهم در زمان امامت خود با مسایل متعددی روبرو بودند که یکی از آن موارد معرفی فرزند خود به عنوان جانشین امامت شیعیان در شرایط حساس جامعه آن زمان بود.

وی یادآور شد: امام عسکری (ع) مراقب بودند که مخالفان و دشمنان اسلام و تشیع به حضرت مهدی (عج) دسترسی پیدا نکنند، زیرا خلیفه عباسی به شدت دنبال شناسایی امام دوازدهم بود و امام حسن عسکری(ع) می‌دانستند بعد از شهادت مردم نیاز به مرجع و امام دارند و در این بین امام عسکری(ع) کسانی را معرفی کردند که مردم در زمان غیبت بر اساس شرایط و ضرورت به آن‌ها مراجعه کنند.

آیت الله مهدوی یادآور شد: امام حسن عسکری (ع) در خصوص ویژگی افرادی که مردم در زمان غیبت می‌توانند به آنان مراجعه کنند فرموده‌اند این فرد باید فقیه و همچنین حافظ نفس و دین خود باشند و دنبال هوای نفس خود نباشند و مطیع امر امام باشند.

وی افزود: امام عسکری (ع) می‌دانستند که در زمان غیبت که قرن‌ها به طول خواهد کشید، مردم نیازمند یک رهبر آسمانی هستند و به همین دلیل فرمودند افضل اعمال امّت ما انتظار فرج است.

خطیب نماز جمعه اصفهان تاکید کرد: امام عسکری (ع) فرموده اند کسانی که زمان برای فرج تعیین می‌کنند کذّاب هستند بر همین اساس ضرورت دارد امید به فرج را در خودمان زنده نگه داریم و امام عسکری (ع) بارها بر رعایت حدود الهی در زمان غیبت تاکید کردند.

آیت الله مهدوی گفت: دوران غیبت مانند خورشید پشت ابر است و افراد می‌توانند با انجام عمل صالح لطف امام دوازدهم شامل حالشان شود و حضرت حجت (عج) را زیارت کنند، علمای زیادی با امام زمان (عج) دیدار داشتند، امیدواریم همگی بتوانیم رضایت حضرت مهدی (عج) را کسب کنیم و از جمله یاران آن حضرت باشیم.

خطیب نماز جمعه اصفهان در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: مهم‌ترین دستاورهای دفاع مقدس از نظر رهبر انقلاب، حفظ کیان کشور، تقویت انسجام داخلی و پی‌بردن به قوای درونی بود که در همین راستا جوانان امروز می‌توانند با تکیه بر همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس بر تمامی مشکلات غلبه کنند.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان تصریح کرد: رعایت دستورات الهی در واقع رسیدن انسان‌ها به رُشد و کمال معنوی است و در صورتی که بخواهیم بر اساس انسانیت خود عمل کنیم، راهکار آن رعایت واجبات و ترک محرمات و انجام مستحبات است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز کسانی که بی‌حجابی را به مردم تحمیل می‌کنند مزدور دشمنان هستند، در این میان نیازمند جهاد تبیین هستیم و بر همین اساس ضرورت دارد با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با ابتکارات جدید، معارف اسلامی را به نسل جدید منتقل کنیم و باید آگاه باشیم که دشمنان همواره در حال تلاشند و ما باید در مواجه با آن توانمند باشیم.

آیت الله مهدوی یادآور شد: هفته‌ گذشته رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس دیدار داشتند و موضوعات متعدد مهمی را به مناسبت هفته دفاع مقدس مطرح فرمودند و ایشان تاکید فرمودند که دشمن ایران در زمان جنگ چندین کشور بودند و استکبار جهانی کمک‌های فراوانی را در زمان دفاع مقدس در اختیار صدام گذاشت، اما ایران با رهبری‌های امام‌خمینی (ره) و دعای خیر حجت الهی به پیروزی رسید و در جبهه‌های جنگ تمام لایه‌های اجتماعی و همچنین جوان‌ها و نوجوانانی حضور یافتند.

آیت‌الله مهدوی در پایان تاکید کرد: هفته گذشته با همت نیروهای امنیتی ضربات بسیار خوبی به گروه‌های تروریستی معاند وارد شد و در سالگرد اغتشاشات، دشمنان به دنبال تحریک مردم بودند ولی مشخص شد فریب‌خوردگان سال گذشته به اشتباه خود پی برده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار