همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و دومین روز هفته‌ی دفاع مقدس؛
آیین نواخته‌شدن زنگ مهر و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصادق محمدی لائینی (امام جمعه شهرستان)، سیده مرضیه شجاعی لنگری (معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران)، مرتضی رمضانی (سرپرست فرمانداری)، محمدرضا بخشی‌پور (مدیر آموزش و پرورش)، مسئولین شهرستانی، خانواده‌های شهدا، خیرین و جمعی از کارکنان اداری آموزش‌وپرورش به همراه کارکنان و دانش‌آموزان دبیرستان متوسطه‌ی اول دخترانه‌ی شهید رجایی، در این دبیرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 23 September 2023

به گزارش تابناک مازندران، صبح امروز شنبه ۱ مهر ماه ۱۴۰۲، آیین نواخته‌شدن زنگ مهر و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصادق محمدی لائینی (امام جمعه شهرستان)، سیده مرضیه شجاعی لنگری (معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران)، مرتضی رمضانی (سرپرست فرمانداری)، محمدرضا بخشی‌پور (مدیر آموزش و پرورش)، مسئولین شهرستانی، خانواده‌های شهدا، خیرین و جمعی از کارکنان اداری آموزش‌وپرورش به همراه کارکنان و دانش‌آموزان دبیرستان متوسطه‌ی اول دخترانه‌ی شهید رجایی، در این دبیرستان برگزار شد.

 

زنگ استقامت و ایثار در مدرسه شهید رجایی نکا نواخته شد  

در این ویژه‌برنامه، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه، باید تلاش کنیم تا شعار همه‌ با هم یک صدا ایران را به صدا در آوریم و راه داشتن ایران قوی داشتن مدرسه قوی است و به همین دلیل است که دشمن با تمام توان تلاش می‌کند قدرت و سلامت مدرسه را بشکند، به اهمیت نقش مدارس در تعیین آینده کشور اشاره کرد.

 

زنگ استقامت و ایثار در مدرسه شهید رجایی نکا نواخته شد  

سیده مرضیه شجاعی لنگرودی افزود: «تقارن هفته‌ی دفاع مقدس و بازگشایی مدارس نشان دهنده‌ی آن است که تلاش شما دانش‌آموزان عزیز در سنگر مدرسه و دلاوری و رشادت‌های رزمندگان اسلام هر دو از یک خاستگاه مشترک نشأت گرفته است».

 

زنگ استقامت و ایثار در مدرسه شهید رجایی نکا نواخته شد  

وی افزود: «بی‌تردید این هفته که به فرموده‌ی مقام معظم رهبری «اوج افتخارات ملت ایران است» فرصت مغتنمی است تا شما دانش‌آموزان یک‌بار دیگر با مرور خاطرات و حماسه‌های شهدا با آرمان‌های آن‌ها تجدید میثاق کنید».

 

زنگ استقامت و ایثار در مدرسه شهید رجایی نکا نواخته شد  

در ادامه معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران خطاب به معلمان گفت: «در سالی که گذشت، آموزش و پرورش مازندران با کمک شما همکاران عزیز و تلاش دانش‌آموزان و همراهی خانواده‌ها پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد و در شاخص‌های مختلف موفق به کسب رتبه‌های بسیار خوبی شد».

شجاعی لنگرودی در ادامه‌ی سخنان خود به نقش خانواده‌ها در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و از آن‌ها خواست تا مانند یک همراه و همسفر دلسوز مراقب فرزندانشان باشند تا در مسیر تعلیم و تربیت دچار مشکل نشوند.

 

زنگ استقامت و ایثار در مدرسه شهید رجایی نکا نواخته شد  

وی همچنین از دانش‌آموزان خواست تا هدف داشته باشند، برای رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی کنند و با تمام وجود به برنامه‌های خود عمل کنند تا به موفقیت برسند.

 

زنگ استقامت و ایثار در مدرسه شهید رجایی نکا نواخته شد  

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران در پایان سخنان خود از مسئولین خواست که به آموزش و پرورش کمک کنند و عنوان کرد: «آموزش‌ و پرورش بدون مشارکت دیگر نهادها آنگونه که باید برای دستیابی به اهداف خود موفق نخواهد بود و همه باید یار، همراه و شریک تعلیم و تربیت نسل آینده باشیم».

 

زنگ استقامت و ایثار در مدرسه شهید رجایی نکا نواخته شد  

سرپرست فرمانداری نکا در آیین بازگشایی مدارس با حضور حجت‌الاسلام محمدصادق لائینی امام جمعه نکا، شجاعی معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، خانواده شهدا، مسئولین اداری و اجرایی شهرستان زنگ آغاز سال تحصیلی را در متوسطه اول دخترانه شهید رجایی نواخت.

مرتضی رمضانی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان، معلمان و والدین آن‌ها اظهار کرد: رسالت اصلی دانش‌آموزان تلاش جدی برای یادگیری علم و دانش جهت ساخت آینده‌ روشن و خنثی کردن نقشه‌های دشمنان در عرصه آموزش و فرهنگی است.

وی با اشاره به رسالت سنگین آموزش و پرورش در راستای توسعه همه جانبه کشور بیان کرد: نقش آموزش و پرورش در همه عرصه‌ها مشهود و تاثیر‌گذار است به‌طوری که بخش بزرگی از پیشرفت و ترقی ایران اسلامی مرهون تلاش معلمان و اساتید است.

سرپرست فرمانداری شهرستان نکا در ادامه با بیان این‌که احترام به والدین برای دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است اذعان کرد: معلمان باید الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان در تمام عرصه‌ها باشند و قانون‌مداری را سر لوحه کارهای آموزشی و تربیتی قرار دهند.

رمضانی حفظ مقام معلم در جامعه را ضروری دانست و گفت: معلم زمینه‌ساز شکوفایی و اعتلای کشور است و او هم باید جایگاه دانش‌آموزان را بر خود محترم بشمارد.

 

شایان ذکر است، در این مراسم زنگ مهر و هفته‌ی دفاع مقدس نیز نواخته شد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار