کد خبر: ۱۱۲۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱ 23 September 2023
 به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد، رییس دانشگاه، از اجرای دستورالعمل اعطای پایه تشویقی مصوب وزارت علوم در دانشگاه مازندران، خبر دادند.

       بر اساس این گزارش، دکتر علی‌نژاد در خصوص روند اجرایی شدن این دستورالعمل گفت: مطابق دستورالعمل"نحوه اعطای پایه تشویقی به اعضای هیأت علمی" وزارت علوم و مصوب 25 بهمن 1400 هیات امنای دانشگاه‌های مازندران، به عضو هیأت علمی شاغل دانشگاه و یا عضو مأمور به خدمت در سایر دانشگاه‌ها که دارای فعالیتهای شاخص علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و اجرایی مطابق با این دستورالعمل باشد، پایه تشویقی اعطا میشود. فعالیتهایی همچون فعالیتهای شاخص آموزشی، فرهنگی و ترویج علم؛ مرجعیت علمی؛ بروندادها و پژوهشهای شاخص بنیادی و همکاری‌های بینالمللی؛ بروندادها و فعالیتهای شاخص فناورانه و نوآورانه و مدیریت اجرایی مشمول اعطای پایه تشویقی می‌شوند. در فعالیت پژوهشی حاصل از بروندادها و پژوهش‌های شاخص بنیادی، اخذ حدنصاب امتیاز پژوهشی از مقاله‌های منتشر شده در نشریههای بین‌المللی با چارک‌های اول(Q1) و دوم(Q2) بر مبنای هر یک از پایگاههای اطلاعات علمی Scopus, WOS, ISC ضروری است. جهت اجرایی کردن این شاخص، نیاز است تا مقالات متعدد اعضای محترم هیأت علمی، به‌طور دقیق بررسی شود. ضمن بررسی وضعیت چارک نشریهها، امتیازات اخذ شده از هریک از فعالیت‌های پژوهشی همکاران محاسبه شود. در مرحله‌ی بعد، شرط اخذ حداقل 50 درصد امتیاز نویسنده مسوولی از امتیاز اخذ شده از مقاله‌های منتشر شده در نشریهها با چارکهای Q1 و Q2 نیز بررسی شود تا افراد مشمول از این شاخص، تعیین گردد.

      رییس دانشگاه مازندران با اعلام این مطلب که بررسی اعطای پایه تشویقی در دانشگاه مازندران انجام شد، در خصوص روند برررسی‌های انجام شده، گفت: پیرو درخواست متقاضی، مدارک و مستندات ارایه‌شده، بررسی شد و پس از طرح در کمیته ترفیعات دانشگاه، مطابق مصوبات این کمیته، به افراد مشمول، پایه تشویقی اعطا شد. البته، این روند تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. افراد متقاضی باید درخواست خود را در سامانه ژیرو ثبت کنند. پیرو درخواست آنها، بررسی مدارک نیز انجام خواهد شد.

       دکتر علی‌نژاد افزود: با اشاره به مصوبات اخیر کمیته ترفیعات دانشگاه، تا این لحظه، 8 عضو محترم هیأت علمی دانشگاه، باتوجه به فعالیتهای شاخص زیر، و 119 عضو محترم هیأت علمی دانشگاه، مطابق با شاخص پژوهش‌های بنیادی، مشمول پایه تشویقی گردیدند:

  • پیوستگی قرارگیری در فهرست پژوهش‌گران یک درصد برتر به مدت پنج سال متوالی به تأیید ISC
  • تجاری‌سازی ثبت اختراع معتبر داخلی
  • کسب مقام سوم در جشنواره خوارزمی
  • کسب مقام سوم در جشنواره بین‌المللی فارابی
  • ارتقا مرتبه علمی به اتفاق آرا در هیأت ممیزه
  • عضو مأمور به خدمت در سایر دانشگاه‌های تازه تأسیس و در حال توسعه
  • کسب رتبه سوم انجمن علمی دانشجویی در جشنواره ملی حرکت با استاد مشاوری متقاضی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار