رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای مجوز در این شهرستان به 9 اقامتگاه افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 19 September 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، مجتبی اکبرپور، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان صبح امروز به خبرنگاران گفت: به استناد ماده ۷ قانون توسعه ایران‌گردی و جهانگردی و به‌منظور توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این شهرستان، مجوز بهره‌برداری برای اقامتگاه «بهشت مادری» در روستای ورکیان دامغان صادر شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان با بیان اینکه اقامتگاه بهشت مادری توسط یکی از بانوان دامغانی راه‌اندازی شده است، افزود: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه گردشگری تأثیر به‌سزایی در رونق اقتصاد روستایی دارد.

وی گفت: با راه‌اندازی این اقامتگاه، تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای مجوز این شهرستان به ۹ اقامتگاه افزایش یافت.

اکبرپور با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این واحد بوم‌گردی حداقل برای ۲ نفر به‌صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای تجربه زندگی سنتی روستایی و آشنایی با آداب، رسوم و سنت‌های اصیل بومی این منطقه به اقامتگاه بهشت مادری در روستای ورکیان دامغان مراجعه کنند.

روستای ورکیان در کیلومتر پنج محور دامغان- اصفهان واقع‌شده و اولین پایگاه نجوم روستایی ایران در این روستا ایجادشده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار