رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان بر لزوم تلاش برای اختصاص زمین موردنیاز در راستای احداث کتابخانه استاندارد در دامغان تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ 19 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، آزاده امینیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان در جلسه‌ای که به‌منظور تعیین تکلیف زمین جدید برای ساخت کتابخانه عمومی استاندارد در دامغان تشکیل شد، بر لزوم تلاش‌های بیشتر در راستای به نتیجه رساندن این موضوع تأکید کرد.

وی یکی از راهکار‌های جذب علاقه‌مندان به مطالعه و کتاب‌خوانی را مهیاکردن فضای مناسب عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل بسیار مهم در جذب کتاب‌خوانان به کتابخانه‌های عمومی زیبایی فضای آن همچنین استاندارد بودن کتابخانه عمومی است؛ بنابراین باید تعیین زمینی مناسب در منطقه‌ای مناسب موردتوجه قرار گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان با اشاره به تراکم جمعیت در شهرستان دامغان، ایجاد کتابخانه استاندارد برای شهرستان را ضروری دانست و گفت: اگر زمینی با موقعیت مکانی مناسب جانمایی شود، اداره کتابخانه‌های عمومی می‌تواند با کمک خیر نیک‌اندیشی که برای ساخت آن اعلام آمادگی کرده، در راستای تأمین مابقی اعتبار موردنیاز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان پیگیری کند.

امینیان گفت: ساخت کتابخانه استاندارد درخواست مردم دامغان و تأکید امام‌جمعه، فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی این شهر است.

وی، کمبود زیربنای کتابخانه‌های عمومی را از یکی از مشکلات شهر عنوان کرد و گفت: با ساخت کتابخانه جدید و همچنین راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی می‌توان این مشکل را رفع کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان افزود: در حال حاضر، شهرستان دامغان دارای ۱۰ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲ کتابخانه عمومی مشارکتی است و نزدیک به ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

این نشست بر اساس بند ۸ صورت‌جلسه جلسه ۲۱۷ شورای اسلامی شهر دامغان در خصوص حل مشکل زمین، برای ساخت کتابخانه مرکزی در این شهر تشکیل شد و پس از پیشنهاد و بررسی چند قطعه زمین در نقاط مختلف شهر و تبادل‌نظر نمایندگان اداره مسکن و شهرسازی، اداره اوقاف، شهرداری و شورای شهر و سایر نهادها، درنهایت زمین بلوار جمهوری به‌عنوان زمینی با موقعیت مکانی مناسب به اداره کتابخانه‌های عمومی جهت بررسی‌های بعدی و سایر اقدامات لازم پیشنهاد شد.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار