مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سه هزار و ۲٠٠ تعاونی در بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، مسکن و مصرف در استان کرمانشاه فعال هستند.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 19 September 2023

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: معافیت مالیاتی، بیمه‌ای و تسهیلات ارزان قیمت از جمله مشوق‌هایی است که تعاونی‌های استان کرمانشاه از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در این میان شرکت‌های دانش بنیان در اولویت بهره‌مندی از این مشوق‌ها هستند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق بانک توسعه تعاون یک خط اعتباری دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: سهمیه استان کرمانشاه از این اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان است که با تشکیل جلسه با کمیته کارشناسی نزدیک به ۵۵ میلیارد تومان طرح‌های تعاونی را به بانک عامل معرفی کرده‌ایم.

وی گفت: اگر بخش تعاونی استان کرمانشاه موفق به جذب سهم ۵۵ میلیارد تومانی خود شود می‌تواند محل خوبی برای اشتغال فارغ التحصیلان باشد.

این مسئول عنوان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی در راه‌اندازی کسب و کار با ۲ مشکل عمده از جمله نبود سهم آورده و تامین ضمانت بانکی مواجه هستند.

احمدی اذعان کرد: فارغ التحصیلان می‌توانند در صندوق تعاونی که داریم با ارائه کمترین چک یا سفته از ضمانت صندوق تعاون استفاده کنند.

وی تشریح کرد: در حوزه صنایع تبدیلی، تعاونی مرزنشین حضور دارد، تعاونی مسکن را هم داریم که نزدیک ۳۸ هزار واحد مسکونی از طریق تعاونی‌های مسکن به مردم تحویل داده شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سه هزار و ۲٠٠ تعاونی در بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، مسکن و مصرف در استان کرمانشاه فعال است و ۴٠٠ هزار نفر نیروی فعال هم در تعاونی مرزنشین فعالیت می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار