مردم کرمان امسال پرشورتر از گذشته پای کار حسین(ع) آمدند و به دشمن فهماندند اینجا پایتخت مقاومت است، جایی که مردمانش زیر پرچم آقا امام‌حسین(ع) رشد کرده و قرار است تا آخر با او بمانند.
کد خبر: ۱۱۲۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ 17 September 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از فارس، محرم ۱۴۴۵، روز‌های متفاوتی را پشت سر گذاشت، از هیاهوی رسانه‌های غربی و ادمین‌های فضا‌های مجازی گرفته تا سردمداران جبهه کفر، همگی سعی در جهت‌دهی و خط‌دهی داشته و از همان روز‌های اول با هشتگ مشکی نپوشید، اصرار داشتند با شگرد‌های رسانه‌ای خود فضا را طوری جلوه دهند که انگار هیچ خبری در مراسمات مذهبی نیست.

اما رفته رفته شلوغی مراسم از دید هیچ کسی پنهان نماد و کسانی که در داخل کشور بودند بار دیگر دروغگویی و وقاحت آن‌ها را دیدند.

مردمی که کامشان با تربت امام‌حسین (ع) باز شده و ملتی برای آقا اباعبدالله هستند، معادلات دشمن را بار دیگر بهم ریخته و پروانه‌وار گرد آقای عاشورا چرخیدند و حماسه‌ها شکل دادند.

مردم کرمان نیز همنوا و همصدا با ملت عاشورایی کشور، پای کار حسین (ع) آمدند و دشمن را ناامیدتر از همیشه کردند.

آن‌ها نشان دادند که اینجا پایتخت مقاومت است، جایی که مردمانش زیر پرچم آقا امام‌حسین (ع) رشد کرده و قرار است تا آخر با او بمانند.

مردم این شهر و دیار امسال علاوه بر شکل‌دهی مراسمات نورانی پرتعداد در داخل، رکورد حضور در اربعین را هم شکستند و به گفته مدیرکل حج و زیارت استان کرمان ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته، بیشتر به پیاده‌روی اربعین رفتند، این در حالی بود که هوا گرم‌تر و تبلیغات دشمن هم مسموم‌تر از همیشه شده بود.

بسیاری هم در کرمان خدمت‌رسانی کردند که در اولین روز از پایان ماه صفر به آن می‌پردازیم و از همه کسانی که گوشه‌ای از کار دو ماهه را گرفتند و شکوه ۱۴۴۵ را خلق کردند، تشکر می‌کنیم.

امیر اشرفی یکی از جوانان انقلابی و عاشورایی کرمان است، او سرپرستی ۵ موکب را در کرمان داشت که ۴ هیأت استان مراسم آن‌ها را برعهده گرفته بودند.

حضور جوانان در موکب‌ها پررنگ بود

او در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمان از دو ماه عاشقی در ۵ موکب مردمی سخن به میان آورد و اظهار داشت: ما در منطقه جمهوری اسلامی فعال بودیم، در چهارراه نصر، بلوار کوثر، میدان آزادی، چهاراره امام‌جمعه و ابتدای بلوار حمزه موکب زدیم و کار فرهنگی انجام دادیم.

وی اضافه کرد: فعالیت موکب‌ها ۶۰ روزه بود و ۴ هیأت، برنامه‌های فرهنگی آن را برعهده داشتند، چهارراه نصر با هیأت خادم‌الرضا (ع)، میدان کوثر با هیأت بقیه‌الله (عج)، میدان آزادی با هیأت‌الزهرا (س)، بلوار حمزه هم با هیأت جنت‌الرضا (ع) بود، این هیأت‌ها در چهارراه امام جمعه هم حضور داشتند.

اشرفی از حضور پرشور جوانان در این هیأت‌ها سخن به میان آورد و تصریح کرد: این ۵ هیأت به صورت کاملا مردمی اداره شدند.

وی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی متفاوتی ازجمله تعزیه، روایتگری، چهارپایه‌خوانی، گروه سرود و روضه‌خوانی داشتیم و بخشی از آن هم پذیرایی بود.

به گزارش فارس: شکوه محرم و صفر امسال علاوه بر اینکه به مردم امام حسینی خودمان افتخار کردیم، یک حسرت هم در دلمان گذاشت، وقتی ارتش چند ده میلیونی را با خادمان مخلص که از استاد دانشگاه و دانشجو گرفته تا یک کودک قبل از سن مدرسه یا هر شغل و کسب و کار دیگری را دیدیم، ناخودآگاه به این فکر کردیم که اگر آن‌ها سال ۶۱ هجری بودند، امام‌حسین (ع) در آن هنگامه تنها نمی‌ماند!

یا حتی کمی قبل‌تر! نمی‌گذاشتند وقایع ناگوار صدر اسلام که به خاطر عدم حضور در صحنه‌های حساس شکل گرفت، اتفاق بیفتد.

براستی که امام درست فرمودند: «‏من با جرأت مدعى هستم که ملت ایران و توده میلیونى آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله- صلى الله علیه و آله- و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن على- صلوات‌الله و سلامه علیهما- مى‌باشند.»

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار